InfoCons te informează: Alege-ți furnizorul de energie în cunoștință de cauză! Săptămâna 02 mai- 06 mai

InfoCons te informează: Alege-ți furnizorul de energie în cunoștință de cauză! InfoCons Protectia Consumatorilor

În calitate de cetățeni ai Uniunii Europene și în calitate de consumatori, fiecare dintre noi avem dreptul de a ne alege liber furnizorul de energie electrica și gaze naturale. Pentru aceasta, InfoCons alături de EconomielaEnergie vine în sprijinul consumatorilor cu oferte săptămânale în domeniul energiei.

EconomieLaEnergie este primul comparator comercial de oferte de energie electrică și gaze naturale. Peste 60 000 de utilizatori folosesc în fiecare lună comparatorul pentru a descoperi și schimba ofertele necompetitive cu cele mai bune oferte de energie din piața concurențială.

Această inițiativă are, pe de o parte, scopul de a informa transparent consumatorii cu privire la ofertele existențe pe piața energiei și, pe de altă parte, are scopul de a ajuta consumatorii să își aleagă furnizorul de energie electrică și/sau gaze naturale în cunoștință de cauză!

Citește și:1 Mai sărbătorit cu până la 82 de E-uri, 161,17 grame de zahăr și 17,23 grame de sare pentru 100 grame de produs! Află ce mănânci cu Aplicația Gratuită InfoCons!

Oferta săptămânală la energie electrică

*Calcul estimat pentru un apartament cu 2 camere din București, de 60mp cu un consum lunar de energie de 130 kWh, la un tarif mediu de 1.6 lei/ kWh.

Oferta săptămânală la gaze naturale

Calcul estimat pentru un apartament cu 2 camere din București, de 60mp cu un consum lunar de gaz de 250 kWh, la un tarif mediu de 0,80 lei/ kWh.

Și în cazul achiziționării serviciilor de furnizare a energiei, consumatorii au atât drepturi, pentru care trebuie să lupte și, deopotrivă, obligații pe care trebuie să le respecte.

Conform Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE), consumatorii au următoarele drepturi și obligatii:

Citește și:Ghiduri Energie Electrică și Gaze Naturale

Drepturile Consumatorilor de energie:

a)Dreptul de acces la retelele de energie electrica si gaze naturale;

b) Dreptul de a consuma energie electrica si gaze naturale;

c) Dreptul de a-si alege furnizorul de energie electrica si gaze naturale fara plata vreunei taxe pentru schimbarea acestuia;

d) Dreptul de a fi informat în legatura cu conditiile generale de contractare, preturile si tarifele aplicabile, întreruperile programate în furnizarea gazelor naturale, etc.;

e) Dreptul de a solicita furnizorului modificarea si completarea contractului de furnizare si a anexelor acestuia, atunci când apar elemente noi ori când considera necesara detalierea sau completarea unor clauze contractuale;

f) Dreptul de acces la grupurile si sistemele de masurare;

g) Dreptul de a solicita furnizorului sa ia masuri pentru remedierea defectiunilor si a deranjamentelor survenite in retelele de energie electrica si gaze naturale;

h) Dreptul de a fi despagubit pentru daunele provocate de catre furnizor.

Obligațiile consumatorilor de energie:

a) Obligatia de achita contravaloarea energiei electrice si a gazelor naturale consumate;

b) Obligatia de a achita penalizari, în cazul nerespectarii contractului de furnizare, sanctiunile ulterioare putând consta în sistarea temporara a furnizarii ori rezilierea contractului de furnizare;

c) Obligatia de a nu vinde energia electrica si gazele naturale achizitionate;

d) Obligatia de a raspunde pentru daunele cauzate furnizorului;

e) Obligatia de a obtine toate aprobarile legale prealabil efectuarii oricaror modificari a instalatiei de utilizare a energiei electrice sau a gazelor naturale;

f) Obligatia de a informa, de îndata, furnizorul, la constatarea oricarei defectiuni în functionarea aparatului/sistemului de masurare sau a instalatiei de utilizare a energiei electrice   ori a gazelor  naturale;

g) Obligatia consumatorului de energie electrica cu o putere instalata de cel putin 1.000 kVA de a prezenta prognoze orare de consum furnizorului cu care are relatii contractuale.

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal