InfoCons Protecția Consumatorului lansează Centrul de Incidente de Securitate Cibernetică în Energie pentru Protecția Consumatorilor

InfoCons Protecția Consumatorului lansează Centrul de Incidente de Securitate Cibernetică în Energie pentru Protecția Consumatorilor

InfoCons Protecția Consumatorului lansează Centrul de Incidente de Securitate Cibernetică în Energie pentru Protecția Consumatorilor

 

Suntem cetățeni europeni și avem drepturi! Securitatea cibernetică în domeniul energiei, într-un stat european, este o normalitate, iar fiecare dintre noi are dreptul de a fi informat și de a-și cunoaște drepturile și obligațiile în cazul unui incident de securitate energetică.

Tehnologiile energetice tradiționale devin din ce în ce mai conectate la tehnologiile și rețelele digitale moderne. Digitalizarea tot mai accentuată a sistemului energetic îl face mai inteligent și permite consumatorilor să beneficieze de servicii energetice inovatoare. Totuși, aceasta creează și riscuri semnificative, deoarece o expunere sporită la atacuri cibernetice și incidente de securitate poate pune în pericol securitatea aprovizionării cu energie și confidențialitatea datelor consumatorilor.

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – Alegerile locale parțiale din 2025 – Calendar și lista candidaților pentru Primăria Municipiului București ! InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !

Centrul de Incidente de Securitate Cibernetică în Energie pentru Protecția Consumatorilor este inițiat de InfoCons, sub egida Federației Asociațiilor de Consumatori.

În cadrul acestui Centru, consumatorii au la dispoziție un număr de telefon unic – 021 9615* –, la care pot suna pentru consiliere și consultanță în domeniul energiei, precum și pentru a primi informații cu privire la depunerea unei sesizări. De asemenea, sesizările pot fi depuse în format scris prin e-mail, la adresa sesizarienergie@infocons.ro, sau prin poștă, la O.P. 53, C.P. 83, sector 4, București.

Servicii oferite:

  • Alerte în timp real pentru produse electronice, electrocasnice, telefoane, tablete, computere etc. care prezintă riscuri de securitate cibernetică datorate conectivității la internet.
  • Educarea și informarea consumatorilor de energie privind aspectele legate de securitatea cibernetică și funcționalitățile aplicațiilor prin care pot fi controlate de la distanță diverse produse electronice și electrocasnice.
  • Lansarea unui dicționar de terminologie în domeniul securității cibernetice în sectorul energetic.

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – Atenție la biletele false pentru evenimente și Revelion ! InfoCons protectia consumatorilor de securitate cibernetica

InfoCons are semnat un Parteneriat Strategic cu DNSC din data de 29 Mai 2025, prin intermediul căruia se urmărește nu doar informarea corectă a publicului larg, ci și creșterea gradului de reziliență digitală la nivel individual și comunitar, reducând astfel expunerea la amenințări și consolidând protecția împotriva fraudelor și atacurilor cibernetice.

 

Semnătura : Departamentul InfoCons de Comunicare

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și