InfoCons Protecția Consumatorilor vă informează : ANCOM anunță un impact mai redus al incidentelor din telecomunicații în 2024

InfoCons Protecția Consumatorilor vă informează : ANCOM anunță un impact mai redus al incidentelor din telecomunicații în 2024

 

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a publicat raportul anual privind incidentele care au afectat rețelele și serviciile de comunicații electronice în anul 2024. Documentul indică faptul că, în ciuda unei creșteri a numărului total de incidente raportate – 861 în total – impactul acestora asupra utilizatorilor a fost mai redus decât în anii anteriori. De asemenea, timpul de remediere s-a diminuat considerabil, semn al unei mai bune organizări din partea furnizorilor de servicii.

Citește și : InfoCons Protecția Consumatorilor de Proprietate Intelectuală te informează despre Durata de Protecție a Drepturilor de Autor
Ce servicii au fost afectate

Serviciile mobile, inclusiv apelurile de voce, SMS-urile și traficul de date, au fost cele mai afectate. Au fost raportate:

  • peste 9,8 milioane de conexiuni afectate în cazul serviciilor de internet și date mobile;

  • aproximativ 6,8 milioane de conexiuni afectate pentru telefonie mobilă și mesaje text.

Serviciile fixe au fost afectate în principal de incidente punctuale, dar de amploare, ceea ce a generat variații semnificative în ceea ce privește impactul.

Citește și : Fii un Exemplu – Programe și politici pentru tranziția circulară în România – InfoCons Protecția Consumatorului te informează !
Principalele cauze ale incidentelor

Cauzele externe au continuat să fie cele mai frecvente surse ale incidentelor raportate. Acestea includ:

  • lucrări neautorizate în apropierea infrastructurii;

  • întreruperi în alimentarea cu energie electrică;

  • tăieri accidentale ale fibrei optice;

  • disfuncționalități în rețele partenere.

Din cele 861 de incidente raportate, 798 au fost cauzate de astfel de factori externi. Mai bine de 55% din totalul incidentelor au fost legate de deficiențe în alimentarea cu energie. În schimb, numărul incidentelor provocate de fenomene naturale a scăzut semnificativ (de la 45 în 2023 la 15 în 2024), iar cele cauzate de erori de sistem au însumat doar 40 de cazuri.

Citește și :  Sfaturi de călătorie în Portugalia – Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorilor
Timp de remediere mai redus și disconfort mai mic pentru utilizatori

O schimbare importantă raportată pentru anul 2024 este reducerea duratei medii de remediere a incidentelor. Această îmbunătățire este vizibilă mai ales în cazul incidentelor generate de condiții meteorologice extreme sau întreruperi ale curentului electric. În paralel, volumul total de ore pierdute de utilizatori a scăzut cu peste 65% comparativ cu anul 2023 (de la 512 milioane ore la 154 milioane ore).

De asemenea, media de utilizatori afectați per incident a fost mai mică decât în anii anteriori, ceea ce reflectă o capacitate mai bună de izolare și gestionare a problemelor.

Citește și : Comandamentul InfoCons la munte : Paste carbonara cu până la 19 aditivi alimentari și 451.85 kcal – InfoCons Protecția Consumatorilor te ajută !
Distribuția incidentelor pe regiuni

Incidentele au fost raportate în toate județele din România, însă cele mai afectate zone au fost județele Buzău, Constanța și Ilfov. În plus, în 2024 au existat 10 incidente cu impact național, care au fost însă remediate mai rapid decât în anii anteriori.

Pentru mai multe informații, click AICI .
Sursă : ANCOM

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și  Strategiilor  membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro ,  Protecția Consumatorului ,   Protecția Consumatorilor ,  Proprietate Intelectuală ,  Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă ,   Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte  , Telefonul Consumatorului ,  Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , ANCOM , Telecomunicații , Incidente , Servicii

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și