InfoCons Protectia Consumatorilor va informează : ANCOM a testat reacțiile autorităților, platformelor online și societății civile în fața riscurilor electorale

InfoCons Protectia Consumatorului vă informează : ANCOM a testat reacțiile autorităților, platformelor online și societății civile în fața riscurilor electorale

Pe 27 martie 2025, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), în calitate de coordonator al serviciilor digitale din România, a organizat un exercițiu de testare a reacției autorităților, marilor platforme online și societății civile la provocările ce pot apărea în mediul online în timpul alegerilor prezidențiale din mai 2025, în cadrul aplicării Regulamentului privind serviciile digitale (DSA). Evenimentul a reunit reprezentanți ai autorităților naționale, ai Comisiei Europene, ai marilor platforme online și ai societății civile.

Scopul exercițiului a fost testarea instrumentelor, proceselor și mecanismelor de cooperare și raportare între participanți pentru a face față provocărilor din perioada electorală și pentru a identifica îmbunătățiri necesare. Au fost simulate mai multe scenarii pentru a evalua eficiența reacțiilor și modul în care autoritățile și platformele online pot colabora rapid pentru a gestiona situațiile apărute.

Citește și : InfoCons Protecția Consumatorilor : Cât zahăr se regăsește în băuturile energizante ?

 

Printre participanți s-au numărat reprezentanți ai autorităților naționale (Autoritatea Electorală Permanentă, Biroul Electoral Central, Consiliul Național al Audiovizualului, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Apărării Naționale, Serviciul Român de Informații etc.), ai Comisiei Europene, ai marilor platforme online (TikTok, Google, Meta, X) și ai societății civile (Institutul Național pentru Studierea Holocaustului, Expert Forum, Funky Citizens etc.).

Exercițiul a fost realizat în contextul reglementărilor europene care vizează riscurile sistemice asociate platformelor online foarte mari (VLOP) și motoarelor de căutare online, având în vedere potențialul lor impact negativ asupra proceselor electorale. De asemenea, au fost testate procedurile de raportare către platformele online și schimburile de informații între autorități și platformele implicate.

Citește și : Care sunt documentele necesare pentru refacerea buletinului ? Află mai multe cu InfoCons Protectia Consumatorului !

 

ANCOM, coordonatorul serviciilor digitale în România, joacă un rol important în implementarea și aplicarea Regulamentului privind serviciile digitale și în coordonarea activităților la nivel național. Autoritatea colaborează cu autoritățile relevante pentru a semnala conținutul ilegal și pentru a asigura o reacție rapidă în fața provocărilor online, respectând principiul cooperării între autoritățile naționale și europene.

Important: ANCOM nu are competența de a se pronunța asupra legalității unui conținut în afacerea sa, dar poate coordona măsurile de reacție între autoritățile relevante care au competențe pe domeniile respective. Autoritățile care reglementează activitățile din offline pot aplica aceleași măsuri și în mediul online, inclusiv pentru combaterea conținutului ilegal.

 

Sursă : ANCOM

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , avand Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și