InfoCons Protecția Consumatorilor te informeazp cu privire la polița PAD

InfoCons Protecția Consumatorilor te informeazp cu privire la polița PAD

Asigurarea locuinței este obligatorie prin lege, ceea ce înseamnă că toți proprietarii de locuințe trebuie să încheie o poliță obligatorie (PAD) împotriva a trei riscuri: cutremure, inundații, alunecări de teren. Asigurarea obligatorie a locuinței poate fi completată de o asigurare facultativă a locuinței, care să îți protejeze locuința nu doar împotriva dezastrelor naturale, ci și împotriva altor riscuri la care e expusă .

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : Grătar cu cărbune : Alerta InfoCons Protectia Consumatorilor te ajuta sa alegi bine pentru grătarul de vară

Informează-te corect despre fiecare tip de poliță în parte, accesând categoriile de mai jos, și protejează-ți locuința la valoarea ei reală. Știind exact cum funcționează o asigurare obligatorie și una facultativă, ce riscuri acoperă fiecare dintre aceste polițe, dar și ce drepturi ai în calitate de asigurat, îți va fi mai ușor să privești în viitor și să înțelegi de ce locuința ta trebuie să fie asigurată împotriva mai multor riscuri .

Ești obligat prin lege să îți asiguri locuința. În caz contrar, poți fi amendat. Potrivit legii, proprietarii care nu și-au asigurat locuința nu vor beneficia de ajutor din partea autorităților locale, în cazul producerii unor calamități naturale. În România, una dintre cele mai expuse țări la dezastre naturale, probabilitatea producerii unor astfel de riscuri (cutremure, inundații, alunecări de teren) este extrem de ridicată.

În cazul producerii unui eveniment asigurat (inundație, cutremur, alunecare de teren), trebuie să anunți compania care a emis polița PAD. Aceasta va efectua constatarea daunei și, apoi, va evalua prejudiciile cauzate de evenimentul respectiv. De asemenea, aceeași companie de asigurări, cea care a emis polița PAD, va realiza și plata despăgubirii, conform contractului încheiat cu asiguratul.

Avizarea daunei (anunțarea companiei de asigurări cu privire la daunele înregistrate) se face telefonic. Ca asigurat, apelezi Call Center-ul de daune (numărul de telefon poate fi găsit pe site-ul companiei de asigurări). Pentru avizare, trebuie să ai la îndemână polița de asigurare obligatorie, pentru că va trebui să furnizezi diverse informații necesare companiei de asigurări (numărul poliței PAD, etc.).

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : Ce este Autoritatea de Supraveghere Financiară – ASF ? Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorilor despre asigurări !

PAID România (Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale) este o societate de asigurare-reasigurare, cu capital privat, care și-a început activitatea în februarie 2010, în același an fiind emisă și prima poliță PAD. Formată în baza unui efort comun al 12 societăți de asigurare, în conformitate cu prevederile Legii nr. 260/2008, PAID administrează sistemul de asigurare obligatorie a locuințelor, care acoperă trei riscuri de bază specifice României: cutremure, inundații, alunecări de teren.

În momentul de față, rețeaua de distribuție a asigurărilor obligatorii pentru locuință (polițele PAD) cuprinde următoarele societăți: ABC ASIGURĂRI, ALLIANZ-ȚIRIAC, ASIMED, ASIROM VIG, ASITO KAPITAL, ATE INSURANCE, CERTASIG, CITY INSURANCE, ERGO, EUROINS, EUROLIFE ERB, EXIMASIG, GARANTA ASIGURĂRI, GENERALI, GOTHAER, GRAWE ROMÂNIA, GROUPAMA, OMNIASIG, UNIQA.

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : Sfaturi de călătorie în Egipt – Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorului

 

Sursa : UNSAR

Semnătura : Departamentul InfoCons Asigurare

 

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi  depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor , Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection Fii Un Exemplu Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte Telefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Risc , Măsuri , Pericol , Operator economic , Material , Produs , Aparate , Asigurare , Asigurat , Auto , Autovehicule , CASCO , RCA , PAD , PAID

 

Ziua Mondială de Prevenire a Înecului – InfoCons Protecția Consumatorilor vă informează !

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și