InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre portabilitatea numerelor de telefon

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre portabilitatea numerelor de telefon

 

Ce trebuie să ştiți despre portare ?

Portarea numărului de telefon se va face numai la cererea ta , în momentul în care decizi să renunţi la un furnizor de servicii de telefonie şi doreşti să foloseşti reţeaua altui furnizor. Poţi porta orice număr de telefon, dar numai într-o reţea de acelaşi tip: numărul mobil spre o altă reţea de telefonie mobilă, numărul fix către o altă reţea de telefonie fixă.

Atenţie !!! Faptul că transferi numărul de telefon către un alt operator nu te scuteşte de obligaţiile pe care ţi le-ai asumat atunci când ai semnat contractul.

Dacă ai datorii la operatorul de telefonie de la care pleci, trebuie să le achiţi. Dacă există o clauză referitoare la rezilierea contractului înainte de termen, va trebui să achiţi penalitatea sau să aştepţi termenul până la care ai încheiat contractul înainte de a porta numărul şi de a schimba furnizorul

În momentul depunerii unei cereri de portare, trebuie să ai numărul activ în reţeaua furnizorului de la care soliciţi portarea. Contractul încheiat cu furnizorul la care renunţi încetează automat în momentul finalizării procesului de portare .

Citește și : Ziua Mondială de Prevenire a Înecului – InfoCons Protecția Consumatorilor vă informează !

Atunci când te hotărăşti să devii clientul unui alt furnizor, dar doreşti să îţi păstrezi numărul de telefon, trebuie să faci o cerere către furnizorul al cărui client vrei să devii. Acesta va întreprinde toate demersurile necesare portării numărului.

 

Se pot porta următoarele categorii de numere :

– numerele de telefonie fixă – orice abonat de telefonie fixă poate să îşi păstreze numărul de telefon atunci când doreşte să renunţe la abonamentul la un furnizor şi să se aboneze la alt furnizor de servicii de telefonie fixă.

– numerele de telefonie mobilă – orice abonat la un serviciu de telefonie mobilă are posibilitatea păstrării numărului atunci când se va transfera de la un operator la altul, indiferent de tehnologia utilizată de acesta pentru furnizarea serviciilor (4G, 5G etc.), de modalitatea de plată (postpaid sau prepaid) sau de tipul de servicii furnizate (voce, fax, transmisiuni de date).

– alte tipuri de numere – în această categorie sunt cuprinse numerele de telefon destinate serviciilor de apel gratuit (de tip 0800), serviciilor bazate pe numere de acces universal (de tip 0801) şi pe numerele personale universale (de tip 0802) şi serviciilor cu tarif special (de tip 0900, 0903 si 0906); utilizatorii acestor servicii vor putea păstra numărul de telefon atunci când solicită transferul de la un furnizor la altul, cu condiţia păstrării destinaţiei iniţiale a numărului.

Portarea numerelor de telefonie fixă către reţele de telefonie mobilă şi invers NU este posibilă.

Citește și : O nouă imagine pentru Aplicația InfoCons – Ce funcţii noi se adaugă de astăzi ? InfoCons Protecția Consumatorilor te ajută !

Ce este numărul provizoriu ?

La semnarea contractului cu noul furnizor (acceptor), acesta îți poate aloca, cu titlu provizoriu, un număr de telefon care te va ajuta să beneficiezi de planul tarifar contractat și pe durata desfășurării procesului de portare. Dacă nu dorești acest lucru, furnizorul acceptor trebuie să îți ofere și posibilitatea portării fără asigurarea unui număr provizoriu.

În cazul în care portarea nu se finalizează, furnizorul acceptor trebuie să-ți ceară, în termen de 30 de zile de la ultima zi din intervalul de portare, acordul pentru continuarea relației contractuale prin intermediul numărului de telefon alocat provizoriu, în caz contrar contractul aferent acestui număr încetând de drept, fără niciun fel de formalități.

IMPORTANT: În această situație, obligațiile tale privitoare la plata contravalorii serviciilor de comunicații electronice prestate până la data încetării contractului și la condițiile de returnare a terminalelor rămân în vigoare.

Citește cu mare atenție contractul pe care urmează să-l semnezi, în special secțiunea dedicată numărului de telefon provizoriu !

 

Cât durează portarea ?

Termenul de finalizare a procesului de portare nu poate depăşi, în condiţii normale, 3 zile lucrătoare. Dacă doreşti, poţi alege o dată ulterioară pentru portare, într-un termen de 25 de zile de la depunerea cererii.

În ziua în care se va efectua portarea efectivă, serviciul de telefonie nu va fi disponibil pentru maxim 3 ore pentru serviciile de telefonie mobilă şi maxim 4 ore pentru serviciile de telefonie fixă .

Citește și : Atenție ! Pericole la plajă !

Cât costă portarea ?

Operatorul de la care pleci (donor) și operatorul al cărui client devii (acceptor) nu îţi vor percepe niciun tarif pentru portarea numărului .

 

Cum aflăm tarifele ?

Având în vedere că, în urma implementării portabilităţii, numerele de telefon nu mai pot fi asociate unei anumite reţele, companiile de telefonie au obligaţia de a asigura informarea utilizatorilor cu privire la reţeaua în care se află un anumit număr şi la tarifele percepute pentru apelurile către numărul respectiv.

Informaţiile trebuie să fie puse la dispoziţie gratuit de către fiecare operator, prin
– serviciul de relaţii cu clienţii disponibil 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână
– publicarea pe pagina de internet
– alte mijloace de informare (de exemplu, prin SMS)

Mai mult, ANCOM a impus furnizorilor care practică tarife diferite în funcţie de reţeaua de destinaţie a apelului obligaţia de a transmite, cel puţin în cazul numerelor portate, în mod gratuit, un ton distinctiv, prin care utilizatorii să fie avertizaţi că apelul respectiv este terminat în altă reţea decât cea în care este originat apelul .

 

Sursa : Portabilitate.ro

Semnatura : Departamentul InfoCons de Comunicare

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi  depline în Organizația MondialăConsumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor , Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection Fii Un Exemplu Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte Telefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Risc , Măsuri , Pericol , Operator economic , Material , Produs , Asigurare , Asigurat , Portare , Numere de telefon , Rețea , Informare , Verificare , Preț

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și