InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre avizarea și constatarea daunelor

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre avizarea și constatarea daunelor .

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : Protecția Consumatorului Contact – InfoCons Protecția Consumatorilor te informează unde poți depune o sesizare

1. InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : Avizarea și constatarea daunelor

Avizarea de daună se realizează prin depunerea formularului „Constatare amiabilă de accident” sau a procesului verbal eliberat de poliție la compania de asigurări a persoanei considerată vinovată. Acest pas obligă asigurătorul să deschidă dosarul de daună. Recomandăm ca ambele persoane implicate să se prezinte la asigurătorul părţii care se consideră vinovată.

ATENŢIE În cazul producerii unui eveniment, asiguratul este obligat să se prezinte la propriul asigurător, în vederea stabilirii cauzelor şi împrejurărilor producerii acestuia, precum şi complementaritatea avariilor rezultate.

De regulă, actele necesare pentru deschiderea unui dosar de daună sunt:

• în cazul accidentelor survenite pe teritoriul României în care au fost implicate două vehicule și din care au rezultat numai pagube materiale – Formularul de „Constatare amiabilă de accident” completat corespunzător sau procesul-verbal de constatare a contravenţiei și autorizația de reparație (eliberate de poliţie), în original;

• în cazul accidentelor în care au fost implicate mai mult de două vehicule – procesul-verbal de constatare a contravenţiei și autorizația de reparație (eliberate de poliţie), în original;

• în cazul accidentelor soldate cu vătămări corporale – documentul tip „Anexa 2” (eliberat de poliţie) și autorizaţia de reparaţie, în original; • asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto – RCA a vehiculului condus de șoferul vinovat de producerea accidentului, în copie; • permisul de conducere al conducătorului vehiculului pentru care se deschide dosarul de daună, în original și în copie;

• certificatul de înmatriculare al vehiculului pentru care se deschide dosarul de daună, în original și în copie;

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : Te vopsești pentru la școală ? – Alerta InfoCons Protectia Consumatorilor : Schwarzkopf Palette – Colorant pentru păr

• cartea de identitate a vehiculului pentru care se deschide dosarul de daună, în original și în copie, dacă este solicitată;

• în cazul în care vehiculul pentru care se deschide dosarul de daună aparţine unei persoane juridice (inclusiv societăţi de leasing) este necesar să aveţi o împuternicire/înștiinţare din partea proprietarului vehiculului. ATENŢIE Asigurătorul are obligaţia înregistrării tuturor documentelor depuse la dosarul de daună.

După deschiderea dosarului de daună și efectuarea constatării avariilor, asigurătorul RCA este obligat să elibereze persoanei păgubite documentul de introducere în reparație a vehiculului (numai în cazul utilizării formularului „Constatare amiabilă de accident”), un exemplar al procesului-verbal de constatare a pagubelor sau a notei de constatare, în care să se indice numărul dosarului deschis, piesele constatate ca avariate în același accident și soluţiile tehnice adoptate: înlocuire sau reparaţie și lista documentelor necesare soluţionării dosarului de daună.

Procesul-verbal de constatare a pagubelor se întocmește în două exemplare și se semnează de toate persoanele care iau parte la întocmirea acestuia. Eventualele obiecţii ale părţilor cu privire la prejudiciile constatate, precum și la soluţiile tehnice adoptate vor fi menţionate în procesul-verbal de constatare sau într-o anexă la acesta.

Pentru completarea dosarului de daună și stabilirea cu exactitate a cauzelor și împrejurărilor producerii evenimentului, asigurătorul poate solicita părţilor implicate în accident, documente suplimentare (ex. declaraţii sau copii ale actelor relevante). Stabilirea dreptului la despăgubire se face pe baza documentelor existente în dosarul de daună – constatare amiabilă de accident, acte eliberate de persoanele care au competenţe să constate accidentele de vehicule, înștiinţare, procesul-verbal de constatare a pagubelor întocmit de asigurător sau alte mijloace de probă.

Stabilirea răspunderii în producerea unui eveniment poate fi realizată de către asigurătorii RCA, sau, în caz de litigiu, de către instanţa competentă de judecată.

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : Portofelele digitale și noile provocări pentru securitatea cibernetică a utilizatorilor – Fii informat cu InfoCons Protecția Consumatorilor de Cybersecurity

 

Sursa : Autoritatea de Supraveghere Financiară ( ASF )

Semnătura : Departamentul InfoCons de Asigurare

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi  depline în Organizația MondialăConsumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor , Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte Telefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Risc , Măsuri , Pericol , Operator economic , Material , Produs , Aparate , Asigurare , Asigurat , Auto , Autovehicule , CASCO , RCA , Tarif , Soluționare , Răspunere Civilă Auto

Ziua Mondială de Prevenire a Înecului – InfoCons Protecția Consumatorilor vă informează !

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și