InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre atenția acordată încheierii asigurării RCA – Răspunere Civilă Auto

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre atenția acordată încheierii asigurării RCA – Răspunere Civilă Auto

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre asigurarea RCA – Răspunere Civilă Auto

1. InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : La ce să fim atenți când încheiem o poliță de asigurare RCA – Răspunere Civilă Auto ?

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – SOLICITĂ FORMULARUL DE CONSTATARE AMIABILĂ

La încheierea unei poliţe RCA nu uitaţi să solicitaţi și formulare pentru constatarea amiabilă. Acest formular este tipărit și distribuit de societăţile de asigurare autorizate să practice RCA .

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – ATENŢIE LA CORECTITUDINEA DATELOR

Pentru a beneficia de o aplicare a sistemului bonusmalus conformă cu legislaţia este important să verificaţi acurateţea datelor înscrise în poliţele de asigurare încheiate și, totodată, să înștiinţaţi asigurătorul cu privire la eventualele inadvertenţe între informaţiile completate și cele reale. Există posibilitatea ca pe poliţa de asigurare RCA să apară erori în transcrierea datelor reale ale asiguratului și ale vehiculului, care pot conduce la stabilirea unei clase eronate de bonusmalus. Eventualele erori privind datele menţionate în poliţa de asigurare (și preluate eronat în CEDAM) pot fi corectate doar de către asigurătorul care a emis poliţa de asigurare și care a transmis datele în baza de date CEDAM .

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre tariful calculării asigurării RCA – Asigurare de Răspunere Civilă Auto

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – ATENŢIE LA POLIŢE RCA FALSE. CUM NE FERIM DE FRAUDE

Riscul contractării unei poliţe RCA false este minim, în contextul în care atât la nivelul formularelor tipizate, cât și la nivelul mecanismelor de raportare și control există suficiente elemente de siguranţă .

Cu toate acestea, consumatorii de asigurări au la rândul lor un rol important în prevenirea sau descoperirea la timp a unor asemenea cazuri, respectând anumite măsuri recomandate :

  • Trebuie să fim atenţi dacă societatea care eliberează aceste poliţe (direct sau prin intermediul brokerilor) are dreptul de a practica pe teritoriul României asigurarea obligatorie RCA.
  • Asiguraţi-vă că vigneta RCA are aceeași serie și același număr ca și poliţa.
  • Trebuie să verificaţi corectitudinea completării rubricilor existente în poliţă și documentul Carte Verde, respectiv informaţiile despre părţile implicate în contract, perioada de valabilitate a asigurării, prima de asigurare, clasa bonus-malus, datele tehnice ale vehiculului (numărul de înmatriculare/ înregistrare, numărul de identificare al vehiculului) conform documentelor de identificare ale acestuia, precum și statele în care documentul Carte Verde are valabilitate. Forma și conţinutul poliţei de asigurare RCA, a documentului Carte Verde, a vignetei, precum și caracteristicile tehnice care trebuie îndeplinite pot fi vizualizate pe pagina A.S.F., la rubricile Legislaţie sau Consumatori.
  • Consumatorii sunt sfătuiţi să utilizeze, ori de câte ori este necesar, baza de date CEDAM disponibilă pe pagina de internet www.asfromania.ro. Prin accesarea CEDAM, consumatorii pot verifica existenţa în baza de date a poliţei achiziţionate.

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : Cum s-a schimbat piața înghețatei pentru consumatorii din România în ultimii 11 ani – 2014 vs. 2016 vs. 2017 vs. 2025

 

 

Sursa : Autoritatea de Supraveghere Financiară ( ASF )

Semnătura : Departamentul InfoCons de Asigurare

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi  depline în Organizația MondialăConsumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor , Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte Telefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Risc , Măsuri , Pericol , Operator economic , Material , Produs , Aparate , Asigurare , Asigurat , Auto , Autovehicule , CASCO , RCA , Tarif , Soluționare , Răspunere Civilă Auto

Ziua Mondială de Prevenire a Înecului – InfoCons Protecția Consumatorilor vă informează !

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și