InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre Asigurarea facultativă CASCO
Se poate intampla ca, doar dintr-o mica neatentie la volan, un conducator auto sa produca daune de o valoare ridicata si pe care el trebuie sa le plateasca. Lipsa sumelor necesare ar duce, insa, la litigii, uneori de lunga durata si cu costuri mari, sau ar atrage alte tipuri de sanctiuni asupra sa. In plus,asigurarea RCA este obligatorie.
InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre Asigurarea privată de sănătate
Spre deosebire de polița RCA, asigurarea CASCO este una facultativă, dar nu mai puțin importantă. Dimpotrivă. Iar asta, întrucât o poliță CASCO îți protejează autovehiculul împotriva daunelor pe care acesta le poate suferi, indiferent dacă ești responsabil sau nu de producerea acestora. De asemenea, asigurarea CASCO acoperă și alte riscuri la care este expusă mașina ta, precum furtul.
Dacă locuința ta e mai bine protejată cu o poliță obligatorie PAD completată de o asigurare facultativă, o mașină are, la rândul ei, nevoie de o asigurare dublă, după același tipar. Concret, polița RCA acoperă doar daunele pe care le provoci altora din vina ta, în vreme ce asigurarea CASCO îți protejează propriul autovehicul împotriva furtului sau altor daune/riscuri, indiferent dacă vina îți aparține sau nu.
InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : Producția de înghețată în UE a crescut cu 100 milioane litri față de 2023 – Fii informat cu InfoCons Protecția Consumatorilor
Află tot ce trebuie să știi despre asigurarea CASCO și modul în care funcționează aceasta.
1. InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : Cum funcționează o asigurare CASCO ?
În urma producerii unui risc asigurat prin polița CASCO, primul pas pentru a beneficia de despăgubire îl reprezintă constatarea pagubelor. De acest aspect, se ocupă inspectorii de daune ai companiei de asigurări unde ai încheiat asigurarea CASCO sau reprezentanții Poliției Rutiere, dacă mașina a fost implicată într-un accident rutier.
Avizarea daunei (anunțarea companiei de asigurări cu privire la daunele înregistrate) se face telefonic. Ca asigurat, apelezi Call Center-ul de daune (numărul de telefon poate fi găsit pe site-ul companiei de asigurări). Pentru avizare, trebuie să ai la îndemână asigurarea CASCO, pentru că va trebui să furnizezi diverse informații necesare companiei de asigurări (numărul poliței CASCO, etc.).
InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : Securitate cibernetica : Cele mai frecvente amenințări cibernetice din UE – InfoCons protectia consumatorilor te informeaza
După constatarea pagubelor, se va deschide dosarul de daună. În continuare, există două posibilități:
- Îți poți duce mașina la reparat într-un service recomandat de compania de asigurări care a emis polița CASCO (cea mai convenabilă variantă, deoarece, în aceste unități, există contracte de decontare directă între asigurător și service și, astfel, îți poți ridica mașina imediat după ce a fost efectuată reparația);
- Poți merge într-un service la alegere (dacă nu este stipulat altfel în polița CASCO), cu mențiunea că există posibilitatea ca asigurătorul tău CASCO să nu dețină un contract de decontare directă cu acest service. În acest caz, când nu există decontare directă, fie poți aștepta ca asigurătorul să achite către service contravaloarea reparației (de obicei, în maximum 15 zile), fie poți plăti din propriul buget reparația, urmând ca, prin documente și chitanțe doveditoare, să îți recuperezi, de la compania de asigurări, suma plătită (și în acest caz, este valabil termenul de maximum 15 zile).
InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : Asigurare RCA online – Asigurarea de Răspundere Civilă – InfoCons Protecția Consumatorului te informează despre asigurări !
Dacă ai fost implicat într-un accident rutier din care a rezultat numai avarierea propriului vehicul (ai derapat, ți-ai găsit mașina lovită în parcare, etc.), nu mai ești obligat să mergi la Poliție pentru constatarea pagubelor, ci te poți adresa direct companiei de asigurări care a emis polița CASCO și care îți va elibera documentul de introducere în service a mașinii.
În cazul unei tamponări, dacă ai utilizat un formular de constatare amiabilă , poți duce acest formular la asigurător, pentru a deschide dosarul de daună. Dacă nu ai fost vinovat de producerea accidentului și ai apelat la polița CASCO pentru a repara mașina, compania de asigurări va recupera contravaloarea despăgubirii de la asigurătorul RCA al celui vinovat .
Sursa : UNSAR
Semnătura : Departamentul InfoCons Asigurare
InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro , Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor , Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte , Telefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Risc , Măsuri , Pericol , Operator economic , Material , Produs , Aparate , Asigurare , Asigurat , Auto , Autovehicule , CASCO , RCA


















