Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) supune consultării publice un proiect de decizie care stabilește condițiile și metoda de evaluare a respectării standardelor de calitate pentru trimiterile poștale interne prioritare, aflate în sfera serviciului universal. Aceste prevederi vizează perioada 2025–2029, în care Compania Națională Poșta Română (CNPR) a fost desemnată furnizor de serviciu universal.
Conform documentului, CNPR va avea obligația de a evalua anual gradul în care respectă standardele de calitate prin aplicarea normei SR EN 13850:2020, care se referă la măsurarea timpului de livrare al trimiterilor individuale de corespondență prioritare și de primă clasă.
Citește și : Atenție la Alertele pentru produsele de încălțăminte destinate copiilor – Verifică în Aplicația InfoCons înainte de a cumpăra
Evaluare anuală prin organism independent
Pentru a asigura obiectivitatea, Poșta Română va contracta un organism de monitorizare independent, care va efectua măsurătorile necesare pe baza fluxului real de livrare. Rezultatele obținute vor indica în ce măsură sunt respectate termenele prevăzute pentru livrarea trimiterilor de corespondență de până la 2 kg.
Localitățile aflate în condiții geografice deosebite sau cazuri excepționale vor fi exceptate de la măsurători, conform reglementărilor în vigoare.
Citește și : InfoCons Protecția Consumatorilor vă informează despre Alegerile Prezidențiale 2025 : Documentele Necesare pentru Votul în Străinătate
Termene de livrare obligatorii
Pentru a respecta cerințele minime de calitate stabilite de ANCOM, CNPR trebuie să asigure:
-
livrarea a cel puțin 85% din trimiterile poștale prioritare în maximum două zile lucrătoare de la depunere;
-
livrarea a cel puțin 97% din aceste trimiteri în maximum patru zile lucrătoare.
Aceste standarde se aplică exclusiv corespondenței interne prioritare din sfera serviciului universal, cu greutate de până la 2 kg.
Citește și : Moaștele Sfintei Elena , aduse din Veneția în România pe 30 aprilie – InfoCons Protecția Consumatorului te ajută să rămâi în siguranță cu numerele de urgență din Italia !
Dreptul la serviciul universal
Serviciul poștal universal garantează accesul tuturor cetățenilor la servicii poștale esențiale, în orice colț al țării, la un nivel minim de calitate și la tarife accesibile. ANCOM continuă astfel să urmărească respectarea acestor obligații și să creeze un cadru transparent de monitorizare a performanței furnizorilor de servicii poștale.
Sursă : ANCOM
InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor , membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66, mail : secretariat@infocons.ro , Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor , Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte , ANCOM , Standarde , Evaluare , Poștă