InfoCons cum să rezolvi o problemă legată de asigurare

Asigurarea – in cazul în care, din diverse motive, apare o problemă legată de respectarea drepturilor tale care decurg din contractul de asigurare şi din legislaţia aplicabilă, este indicat să iei legătura cu societatea de asigurare pentru a te clarifica. Aceasta trebuie să îți dea toate informațiile și clarificările solicitate.

Citește și : InfoCons Protecția Consumatorilor te informează cu privire la pensia din sistemul privat

Drepturile tale in asigurari

Dacă consideri că există cazuri de nerespectare a drepturilor tale, poți adresa societății de asigurare o reclamație. Societățile de asigurare trebuie să preia, să înregistreze și să răspundă tuturor reclamațiilor primite. Au obligația inclusiv de a afișa pe pagina lor de internet numărul total al petițiilor primite.

Reclamatie asigurari

Dacă în continuare nu ești mulțumit de răspunsul transmis de asigurător sau dacă acesta nu ți-a răspuns la solicitare şi consideri că nu ți-au fost respectate drepturile, aşa cum au fost prezentate la încheierea contractului de asigurare, poţi să transmiţi o petiție la ASF, prin servicii poştale, mail sau prin formularul online, în care să explici problema ta şi să soliciţi clarificarea acesteia.

Citește și : InfoCons Protecția Consumatorilor – Partener al evenimentului unic dedicat venirii Moaștelor Sfintei Elena în România în perioada 30 aprilie – 8 mai 2025 !

Este evident că dreptul de a da în judecată nu îți poate fi anulat, dar ASF vine în întâmpinarea ta și, începând din anul 2016, pune la dispoziția consumatorilor un sistem de soluționare alternativă a litigiilor (SAL-Fin).

 

Sursa : Autoritatea de Supraveghere Financiară

 

 

InfoCons  Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129sector 4, tel: 021/319.32.66,  mail : secretariat@infocons.ro ,  Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor , Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte , Vacanță , Alertă , Alerte , 1 Mai , Telefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și