Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) subliniază necesitatea implementării unei măsuri esențiale în cadrul controalelor vamale, având în vedere transpunerea regulamentului european 1020/2019. Acesta propune ca în fiecare vamă din România să fie prezenți comisari ANPC, pentru a preveni introducerea pe piață a unor produse care pot pune în pericol sănătatea și siguranța consumatorilor români.
În acest sens, Președintele ANPC va iniția un memorandum care va fi susținut în fața Cancelariei Primului Ministru al României, pentru a asigura aplicarea acestui regulament european esențial în scopul protecției consumatorilor.
Sub coordonarea Președintelui ANPC, a avut loc o acțiune de control amplă în Vama Agigea Sud, care a vizat o serie de containere aflate în zona celor 7 rampe de verificare și control vamal, dar și alte containere depozitate de trei până la patru ani în zona liberă.
Acțiunea s-a concentrat pe verificarea unor produse precum articole de îmbrăcăminte, jucării, electronice și electrocasnice, pentru a verifica conformitatea acestora cu reglementările legale europene privind etichetarea, siguranța și transportul.
Controalele au fost efectuate cu sprijinul Biroului Vamal Agigea Sud, care a asigurat tot suportul necesar pentru desfășurarea activității de verificare.
De asemenea, ieri , în cadrul acțiunii de control a fost verificat și operatorul economic SC EFOLITORAL SRL – Cantina Port Agigea, unde au fost constatate mai multe deficiențe grave, inclusiv:
•Materie primă congelată (cotlet și ceafă de porc) decongelată la temperatura mediului ambiental.
•Preparate alimentare (ciorbe, tocănițe etc.) depozitate în condiții necorespunzătoare, la o temperatură de 30 de grade, într-un frigider.
•Produse alimentare (piept de pui) depozitate fără a avea elementele de identificare și fără a fi menționată data limită de consum.
•Depozitarea produselor direct pe paviment.
•Utilizarea de cuțite cu mâner din plastic și bureți din sârmă, nerecomandate igienic.
•Tavanul blocului alimentar deteriorat și infiltrat cu apă, cu depuneri de mucegai.
•Paviment deteriorat în sala de mese, care împiedica igienizarea corespunzătoare.
Operatorul economic a fost sancționat cu o amendă de 10.000 de lei, iar produsele neconforme, în valoare de 1.000 de lei, au fost oprite definitiv de la comercializare. De asemenea, s-a dispus oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea deficiențelor.
Totodată, a fost verificat și magazinul FREE SHOP Magazinul Heinrig Impex SRL, care prezenta următoarele nereguli:
•Vitrine frigorifice neigienizate.
•Depozitul în care erau păstrate băuturile, țigările și dulciurile era neigienizat, cu rafturile pline de praf și cu depuneri de mucegai și excremente de păsări.
•Tavanul din depozit avea părți desprinse prin care puteau intra ușor praf sau diverse insecte.
•Filtrele de aer condiționat din depozit erau neigienizate, cu depuneri masive de praf.
•Paviment neigienizat.
A fost întocmită o invitație cu recomandarea de oprire temporară a prestării de servicii până la remedierea abaterilor constatate.
În urma acțiunii, au fost sigilate peste 50 de containere care urmează a fi verificate ulterior, în momentul în care se va solicita deschiderea acestora de către comisionarii vamali.
Acțiunile de control vor continua în zilele următoare, conform planului tematic stabilit și în conformitate cu prevederile Regulamentului European 1020/2019, pentru a proteja în continuare consumatorii români și a asigura respectarea standardelor de siguranță în comerțul internațional.
Sursa : ANPC
Mai multe informații se pot vedea AICI .
InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , avand Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66, mail : secretariat@infocons.ro