InfoCons lanseaza Programul National pentru Protectia Consumatorilor de Arta si Cultura!

InfoCons lanseaza astazi, 20 August 2020 Programul National pentru Protectia Consumatorilor de Arta si Cultura, program care are drept scop sustinerea si promovarea tuturor artistilor romani, indiferent de forma de exprimare.

Cresterea gradului de educare si informare a cetateanului consumator cu privire la operele de arta realizate de catre artistii romani prin constientizarea acestora in cee ace priveste drepturile si obligatiile consumatorilor in momentul achizitionarii operelor de arta cat si protejarea artistilor plastici din punctul de vedere al legislatiei nationale si europene din domeniul artei, toate acestea formand valorile culturale nationale.

Prin intermediul Programului National pentru Protectia Consumatorilor de Arta si Cultura, InfoCons isi propune recunoasterea artistilor romani cat si a autenticitatii operelor acestora, acest program avand si conotatie de combatere a contrafacerii operelor de arta.

In cadrul Programului vor fi sprijiniti artistii romani in vederea accesarii pe diferite piete terte atat cele de la nivelul Uniunii Europene cat si din afara acesteia , din perspectiva protectiei consumatorilor. Lucrarile artistilor plastici trebuie promovate atat la nivel national cat si international pentru recunoasterea muncii lor.

InfoCons in cadrul acestui Program va acorda sprijin prin consilierea si informarea in ceea ce priveste participarea artistilor plastici la diferitele evenimente la nivel international din perspectiva problematicii protectiei consumatorilor, locatii unde ajung lucrarile acestora.

Un demers semnificativ realizat in cadrul Programului National pentru Protectia Consumatorilor de Arta si Cultura a fost implementarea “Campaniei o9atitudine pentru cultura! 100 ani de Romania!`, campanie de promovare a artistilor plastici romani care au realizat tablouri cu imagini din Primul Razboi Mondial. Imaginile cu tablourile acestora au fost promovate la nivel national in cadrul institutiilor publice.

“Cultura! Arta! Literatura! Muzica! Pictura! Sculptura! Sunt cuvinte pe care majoritatea dintre noi le cunoaștem, le utilizăm într-o formă sau alta, în activitățile pe care le desfășurăm în fiecare zi. Dar oare le și înțelegem adevărata valoare? În contextul în care de 13 ani suntem cetățeni ai Uniunii Europene, știm să valorificăm drepturile pe care le avem și înțelegem necesitatea de a ne dezvolta personal și profesional în sensul culturii?

Potrivit definiției date de UNESCO, cultura înseamnă o serie de caracteristici distincte specifice unei societăți sau unui grup social în termen spiritual, material, intelectual sau emoțional. Din acest motiv, cultura trebuie înțeleasă, promovată și respectată, ceea ce înseamnă cunoaștere (prin educație și instrucție, în familie, în școală, etc.), participare pasivă (consumator de artă) sau activă la actul de creație (valorificarea înzestrării native), dar și respectarea dreptului de proprietate intelectuală (reglementat prin legi).

De-a lungul istoriei omenirii, tot ceea ce rezistă și se păstrează în memoria colectivă este reprezentat de artă și cultură, indiferent de forma de materializare a acestora.`

Sorin Mierlea – Presedinte InfoCons

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal