InfoCons: Drepturile pasagerilor: o nouă aplicație pentru smartphone vă va indica toate drepturile dumneavoastră atunci când călătoriți vara aceasta

Pasagerii blocați în aeroporturi sau care își așteptă bagajele pierdute pot să folosească de acum încolo o aplicație pentru smartphone pentru a-și verifica drepturile imediat și la fața locului.Tocmai la timp pentru vacanța de vară, Comisia Europeană a lansat o aplicație pentru smartphone care vizează transportul aerian și feroviar și care funcționează pe patru platforme de telefonie mobilă:iPhone și iPad (ale companiei Apple), Google Android, RIM Blackberry și Microsoft Windows Phone 7.Aplicația este disponibilă în 22 de limbi ale UEși vizează deocamdată doar transportul aerian și feroviar, urmând ca în 2013 să fie extinsă și la călătoriile cu autobuzul sau autocarul, precum și la transportul maritim.

Siim Kallas, vicepreședinte al Comisiei Europene și comisarul responsabil cu transporturile, a declarat:`Câți dintre noi nu am stat într-un aeroport, simțindu-ne frustrați în fața cuiva care susținea că nu avem niciun drept, deși noi știam că avem!Cu ajutorul acestei aplicații, milioane de călători pot ajunge ușor la informațiile potrivite despre drepturile lor de pasager în momentul în care au cel mai mult nevoie de acestea, când apar situații neașteptate.`

Experiența unei călătorii care nu decurge conform planului este adesea stresantă.Indiferent dacă este vorba de un zbor anulat, de faptul că hotelul din cadrul unui pachet de servicii turistice nu corespunde descrierii sau de orarul modificat al unui tren, pasagerii fac față mult mai ușor situației dacă își cunosc drepturile.

Pentru fiecare problemă potențială, aplicația explică drepturile pasagerilor.De exemplu, în cazul în care un zbor este anulat și pasagerului i se refuză, prin urmare, îmbarcarea, acesta poate avea dreptul la despăgubiri între 125 – 600EUR.În cazul în care bagajul dumneavoastră este deteriorat în urma unui accident, ați putea avea de asemenea dreptul la despăgubiri.Totodată, este bine de știut că societățile de transport feroviar și aerian sunt obligate să furnizeze informații transparente privind prețurile și să ajute pasagerii cu mobilitate redusă.

În cazul în care considerați că drepturile dumneavoastră nu au fost respectate, aplicația vă indică, de asemenea, pe cine trebuie să contactați pentru a depune o reclamație.

În timpul unei situații de urgență de mare amploare, așa cum a fost cazul în timpul crizei cenușii vulcanice din Islanda din 2010, aplicația poate, de asemenea, să afișeze informații și sfaturi de călătorie puse la dispoziție de Comisia Europeană.

Aplicația face parte din campania Comisiei intitulată `Drepturile dumneavoastră de pasager la îndemână`.

Toți utilizatorii de smartphone vor putea accesa paginile de descărcare pentru toate dispozitivele prin Codul QR.

Pentru mai multe informații privind drepturile pasagerilor, a se vedea http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/ro/index.html

Contact:

Helen Kearns  (+32 2 298 76 38)

Dale Kidd  (+32 2 295 74 61)

Sursa: Comisia Europeana – Comunicat de presa

Bruxelles, 4 iulie 2012

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal