1 .Publicitatea înşelătoare este interzisă în România deoarece:
•    poate promova o gamă de produse dăunătoare sănătăţii.
•    poate genera confuzii între mărcile de produse, de exemplu, consumatorul cu greu va putea deosebi un produs de marcă de un produs contrafăcut.
•    creează o imagine eronată a produsului/serviciului.
•    pretinde în mod fals că, utilizând un anumit produs, se vor rezolva probleme de sănătate, când în realitate, acest produs nu are asemenea efecte curative.
2. Publicitatea editorială
Comercianţii utilizează adesea cu succes publicitate editorială (publicitate tipărită). Cea mai frecventă este publicitatea prin reviste şi jurnale. O revistă include articole ce oferă informaţii despre anumite tipuri de produse, pe care le compară, identificând totodată pe cele mai bune dintre ele. Dacă revista este tipărită chiar de firma producătoare a mărfii în cauză, informaţiile pe care aceasta le oferă pot fi eronate, false, promovând false nevoi ce îl determină pe consumator să considere produsul în cauză drept unul de top.
3. Produse nedisponibile
Adesea se întâmplă ca un comerciant să promoveze acele produse/servicii pe care nu le are pe stoc, neputând satisface cerinţele anticipate ale consumatorilor. Din acest motiv este necesar ca producătorul să controleze şi să monitorizeze permanent gradul de disponibilitate ale produsului şi să asigure satisfacerea în cele mai bune condiţii a nevoilor consumatorilor.
4. Alte reglementări
•    Se interzice: publicitatea înşelătoare, subliminală, cea care prejudiciază respectul demnităţii umane şi morala publică, cea care include discriminări bazate pe rasă, sex, limbă, origine, origine socială şi naţionalitate, cea care prejudiciază securitatea persoanelor şi incită la violenţă, cea care încurajează un comportament ce prejudiciază mediul înconjurător ori favorizează comercializarea unor bunuri /servicii care sunt produse ori distribuite contrar prevederilor legale.
•    Publicitatea să nu încurajeze performanţele/promovarea unor acte şi fapte ilegale.

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Pe același subiect

Distribuie

Meniu