Gumă de mestecat (Click aici pentru a accesa secțiunea Teste Comparative) – știi ce consumi? 20% din produsele analizate au in continut 11 E.

Vrei să știi mai multe? Ajută-ne să te ajutăm – Fii membru! (Click aici pentru a fi si tu consumator european)

Am studiat 34 de produse tip gumă de mestecat provenind de la 3 producatori/ furnizori /distribuitori: WRIGLEY S ROMANIA SRL, DASCO DISTRIBUTION CONCEPT SRL, ROMEGA FOOD DISTRIBUTION.

Numărul de E-uri (Aditivi alimentari) conținute de produsele ce au făcut obiectul studiului variază între 1 și 11 E-uri, după cum urmează:

  • 9% din produsele analizate au in continut 1 E;
  • 3% din produsele analizate au in continut 4 E;
  • 15% din produsele analizate au in continut 6 E;
  • 3% din produsele analizate au in continut 7 E;
  • 6% din produsele analizate au in continut 8 E;
  • 15% din produsele analizate au in continut 9 E;
  • 29% din produsele analizate au in continut 10 E;
  • 20% din produsele analizate au in continut 11 E.

Fii informat! Descarcă GRATUIT aplicația InfoCons – Scaneaza Codul de Bare și află ce conțin produsele tip gumă de mestecat și ce însemnă E-uril conținute de acestea.

banner-appstorebanner-google-play*

(Click pe pictograma pentru a descărca GRATUIT aplicația mobilă în funcție de sistemul de operare al telefonului mobil deținut)

Produsele ce fac prezentul studiu le-am găsit sub diferite forme de prezentare: lame sau drajeuri, iar cantitatea menționată pe etichetele respective variază de la 13g până la 100g.

Pe etichetele a 79.41% din produsele studiate este menționată valoarea energetică, iar aceasta variaza de la 14.5 kcal/100g până la 332 kcal/100g.

În ceea ce privește conținutul de carbohidrați, acesta este menționat pe etichetele a 79.41% dintre produsele studiate, prezentând valori cuprinse între 3.5 g/100g pana la 98.3 g/100g.

Conținutul de grăsimi este inscripționat pe etichetele a 8.82% dintre produse, iar acesta variază între 0.05 g/100g de produs si 1 g/100g de produs.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza. Studiul a fost realizat în perioada 10 – 21 Martie 2016 pe baza informațiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor tip gumă de mestecat, existente pe piața românească. Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesati tabelul aici (click aici pentru a vedea fiecare produs evaluat în prezentul studiu comparativ).

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal