Aplicatia InfoCons Protectia Consumatorilor

Aplicația InfoCons, unică la nivel internațional, dezvoltată independent și transparent, îți pune la dispoziție:

  • Scanarea codurilor QR de pe etichetele energetice ale produselor electrocasnice și ale dispozitivelor electronice;
  • Scanarea codurilor de bare ale produselor agroalimentare pentru a afla ingredientele, numărul și tipul aditivilor alimentari, alergeni, cantitatea de zahăr, sare, calorii;
  • Toate numerele utile și de urgență la nivel local, național și internațional;
  • Alertele pentru produsele alimentare și nealimentare;

Aplicația GRATUITĂ InfoCons  este disponibilă în 33 de limbi și vine în sprijinul consumatorilor cu informații utile, corecte, transparente și pe înțelesul tuturor!

Cum funcționează Aplicația GRATUITĂ InfoCons?

Aplicația InfoCons este organizată într-o manieră minimalistă, având butoane denumite intuitiv, alături de pictograme descriptive. Astfel, fiecare consumator poate accesa simplu și rapid butoanele din aplicația InfoCons, fără să întâmpine probleme. Iar, pentru a veni în sprijinul consumatorilor, în cele ce urmează poate fi regăsit un ghid al butoanelor din aplicația GRATUTĂ InfoCons.

Odată deschisă aplicația, consumatorul este întâmpinat de un scurt tutorial al facilităților din aplicație, tutorial care poate fi urmărit sau evitat prin butonul „treci peste”.

Aplicatia InfoCons Protectia Consumatorilor

Mai departe, pe prima pagină a aplicației, consumatorul regăsește butoanele aferente facilităților din aplicație, respectiv SOS, Alerte, Produse Salvate, Scanare cod de bare/ cod QR, Meniu, Dicționar termeni, ingrediente, aditivi, Distribuie, Logare Cont.

Butonul „SOS” împreună cu pictograma „!”  îl redirecționează pe consumator către o listă detaliată a tuturor numerelor utile și de urgență din fiecare țară. Odată accesat acest buton, consumatorul are posibilitatea de a accesa din listă țara în care se află sau în care dorește să călătorească pentru a afla rapid toate numerele de care are nevoie în engleză și limba țării selectate.

Apelarea numerelor de urgență poate fi realizată direct din aplicație prin apăsarea pe numărul de interes.

Pentru România, consumatorii pot afla și care sunt timpii de așteptare la punctele de trecere rutieră a frontierei în timp real, alături de harta și lista cu punctele de intrare și ieșire din țară.

Butonul „Alerte” descris cu ajutorul pictogramei „clopoțel”, trimite consumatorul direct către lista actualizată a alertelor rapide pentru produsele alimentare și nealimenatre în conformitate cu standardele Uniunii Europene.

Aplicatia InfoCons Protectia Consumatorilor

Alertele rapide pentru produsele alimentare cuprind informații precum:

  • Data la care a fost emisă alerta (de la cea mai recentă, la cea mai veche);
  • Descriere explicită a produsului;
  • Țările vizate;
  • Problema identificată cu produsul;
  • Gradul de risc(de la scăzut, nedeterminat și până la serios)

Informațiile sunt esențiale pentru consumatori, fiindu-le de ajutor în alegerea produselor în cunoștință de cauză. Astfel, dacă un produs este vizat de una dintre alertele rapide pentru produsele alimentare consumatorii pot evita  eventualele probleme ce pot apărea.

Aplicatia InfoCons Protectia Consumatorilor

În ceea ce privește alertele rapide pentru produsele nealimentare, aplicația redă:

  • Denumire produs
  • Țara vizată;
  • Gradul de risc;
  • Orginea produsului;
  • Data la care intră alerta în vigoare;
  • Imaginea cu produsul ce face obiectul alertei;

 

Aplicatia InfoCons Protectia ConsumatorilorButonul „Produse salvate”  îl direcționează pe consumator către lista cu toate produsele pe care le-a salvat în urma scanării. Această secțiune îi permite consumatorului să selecteze produsele pe care vrea să le consume la o masa, cu care vor să alcătuiască meniul zilnic sau rețete,  pentru a afla:

  • Cantitatea totală de zahăr;
  • Cantitatea totală de sare;
  • Numărul total al aditivilor alimentari (E-uri);
  • De câte ori se repetă un anumit tip de aditiv alimentar;
  • Numărul total de calorii.

Aplicatia InfoCons Protectia Consumatorilor

Butonul „Scanează Codul de Bare/ Codul QR” vine în sprijinul consumatorilor cu două funcții importante:

  1. Prin scanarea codului de bare a produselor agroalimentare, ai acces direct pe telefonul mobil la:
  • Afișarea instantă a informațiilor de pe etichetele produselor agroalimentare în limba selectată
    • Ingredientele din produsul scanat
    • Numărul și tipul aditivilor alimentary însoțiți de o descriere explicită;
    • Numărul și tipul alergenilor regăsiți în produl scanat;
    • Valorile nutriționale (cantitatea de sare, zahăr și calorii);
    • Calculator în care se poate insera cantitatea de produs consumată pentru a afla instant cantitatea de sare si zahăr, numărul de calorii precum și activitățile sportive necesare pentru arderea caloriilor (mers, alergare și bicicletă);
  • Posibilitatea de a acorda rating de la 1 la 5 produselor;
  • Salvarea produsului scanat în secțiunea „Produse Salvate”, consumatorii având astfel posibilitatea de a-și crea propria listă de cumpărături, meniul zilnic/ săptămânal, rețete Din secțiunea „Produse Salvate”, printr-o simplă bifare a produselor, consumatorii află numărul total de E-uri, cantitatea totală de zahăr și cantitatea totală de sare. De asemenea, aceștia pot distribui produsele bifate care alcătuiesc lista de cumpărături, meniul zilnic/săptămânal sau retetele cu familia si prietenii.
  • Personalizarea aplicației în funcție de preferințele de consum: număr maxim de E-uri și tipul acestora, cantitatea maximă de sare, cantitatea maximă de zahăr, tipul de alergeni și cantitatea maximă de calorii.
  • Distribuirea produselor scanate cu prietenii și familia.
  • Posibilitatea de a face o sesizare direct din aplicație, prin completarea unui formular simplu, cu câmpuri prestabilite. Astfel, în cazul în care consumatorul întâmpină probleme cu produsul scanat, poate trimite o sesizare direct din Aplicatia InfoCons.

Aplicatia InfoCons Protectia Consumatorilor

Butonul Distribuie – Prin apăsarea pe butonul „distribuie” , consumatorul poate distribui cu familia, prietenii, colegii produsele pe care le-a scanat, pentru ca la rândul lor, cei ce primesc informația să știe câte E-uri, câtă sare, cât zahăr se află în acestea și, să consume/achiziționeze în cunoștință de cauză.

Butonul Sesizare – În cazul în care consumatorul întâmpină probleme cu un anumit produs, acesta poate depune o sesizare direct în aplicație, completând formularul ce se deschide la apăsarea butonului cu același nume. Astfel, aplicația InfoCons facilitează întregul proces de depunere a unei sesizări, consumatorul având posibilitatea să depună sesizarea chiar în momentul în care întâmpină problema.

Butonul Alegerea Ta – Arată dacă produsul se încadrează sau nu în preferințele de consum, în funcție de setările din secțiunea „Alegerea Mea”

Butonul Salvează – Prin apăsarea acestui buton, produsul este „trimis” direct în lista cu produsele salvate. Astfel, consumatorul poate revedea produsele pe care le-a salvat și, de asemenea, printr-o simplă selectare a acestora din listă, poate afla numărul total de E-uri, dar și de câte ori se repetă un anumit tip de aditiv alimentar, cantitatea totală de sare și cantitatea totală de zahăr.

Rating Produse – Consumatorii pot vota produsele pe care le scanează sau  pe care le au deja în lista cu produse salvate, acordându-le stele de la 1 la 5. De asemenea, aceștia pot vedea rating-ul obținut prin media stelelor acordate de ceilalți consumatori.

Aplicatia InfoCons Protectia Consumatorilor

Secțiunea Ingrediente – În această secțiune sunt afișate ingredientele din produsul scanat, în limba selectată de consumator. Astfel, ingredientele de pe etichetăsunt redate direct pe telefonul mobil, într-o fracțiune de secundă.

Aplicatia InfoCons Protectia Consumatorilor

Secțiunea Aditivi Alimentari – Aditivii alimentari sunt redați într-o formă explicită, alături de numărul acestora la o simplă scanare a produselor. Dacă, până acum, consumatorul putea fi indus în eroare de terminologia mult prea tehnică și complexă, acum aplicația InfoCons arată câți aditivi alimentari se află în produsul scanat, dar și care sunt aceștia.

Secțiunea Alergeni – Aceasta secțiune îl atenționează pe consumatorcu privire la numărul și tipul alergenilor. În acest fel, consumatorul află din timp dacă produsul scanat conține un ingredient la care  este alergic.

Aplicatia InfoCons Protectia Consumatorilor

Secțiunea Avertismente – Această secțiunea avertizează consumatorii cu privire la depășirea cantității maxime de sare sau zahăr, recomandate de Organizația Mondială a Sănătății.

Aplicatia InfoCons Protectia Consumatorilor

Secțiunea Valori Nutriționale – Această secțiune aduce în atenția consumatorului valorile nutriționale de pe eticheta produsului scanat. Cantitatea de zahăr, cantitatea de sare, caloriile sunt redate direct pe telefonul mobil.

Aplicatia InfoCons Protectia Consumatorilor

Secțiunea Calculator – O secțiune utilă pentru cei care vor să se mențină în formă, este cea dedicată calculării minutelor pe care consumatorii trebuie să le petreacă mergând, alergând sau pedalând pentru a arde caloriile din produsul scanat.

În contextul în care produsele se găsesc în diferite cantități sau în contextul în care consumatorul dorește să consume doar o anumită cantitate dintr-un produs, cu ajutorul calculatorului, acesta poate seta cantitatea de produs pe care și-o dorește pentru a afla: cantitatea de sare, cantitatea de zahăr și caloriile aferente cantității selectate.

Aplicatia InfoCons Protectia Consumatorilor

2. Scanarea codului QR de pe eticheta energetică a produselor electrocasnice și a dispozitivelor electronice, pentru aflarea informațiilor precum:

  • Calculator pentru consumul de energie – permite consumatorilor să afle cât consumă un anumit produs din categoria electronicelor și electrocasnicelor pe o perioadă de timp. Această facilitate este utilă în contextul achiziționării produselor fiabile și sustenabile din punctul de vedere al consumului de energie și al protecției mediului.
  • Clasa energetică;
  • Producător;
  • Informații Generale tip caracteristici tehnice;
  • Compararea cu alte produse similare pentru a afla care este produsul care se încadrează cel mai bine în preferințele fiecărui consumator în parte.
  • Reciclare;
  • Posibilitatea de a depune o sesizare direct din aplicație cu privire la produsul scanat, în momentul depistării anumitor nereguli, de exemplu: eticheta energetică de pe produs nu corespunde cu eticheta afișată în aplicație.

Din categoria produselor electrocasnice și a dispozitivelor electrice ale căror coduri QR pot fi scanate cu Aplicația Gratuită InfoCons fac parte:

  • Frigidere;
  • Mașini de spălat vase;
  • Mașini de spălat haine;
  • Uscătoare;
  • Televizioare și monitoare pentru computer.

Aplicatia InfoCons Protectia Consumatorilor

Butonul Informații Generale – Odată accesat, consumatorul primește informații tip caracteristici tehnice în funcție de produsul electrocasnic sau electronic scanat, precum: volumu, data de la care este pe piață, garanție, dimensiuni etc.

Aplicatia InfoCons Protectia Consumatorilor

Butonul Producător – Oferă informații cu privire la datele de identificare ale producătorului: denumire, CUI, starea verificării organizației, comtact, adresă, telefon, adresă de e-mail.

Aplicatia InfoCons Protectia Consumatorilor

Butonul Estimarea Costurilor de Energie – Calculatorul integrat în această secțiune îl ajută pe consumator să estimeze costurile de energie în funcție de costul său aferent energiei. Astfel, odată introdus costul, aplicația redă automat și suma de plată în diferite monede.

Butonul Comparați cu alte produse similare – Cu această facilitate, cosnumatorul poate compara produsul scanat cu alte produse similare de aceeași marcă sau cu o marcă diferită din listă. Comparatorul îl ajută pe consumator să aleagă în cunoștință de cauză produsul dorit din punct de vedere al consumului de energie, dimensiuni etc.

Aplicatia InfoCons Protectia Consumatorilor

Butonul Eticheta Energetică – Consumatorul poate vizualiza eticheta energetică, pentru a o putea compara cu eticheta afișată pe produs.

Aplicatia InfoCons Protectia Consumatorilor

Butonul Reciclează – Oferă consumatorului informații utile cu privire la importanța reciclării, colectarea selectivă, deșeurile reciclabile etc.

Aplicatia InfoCons Protectia Consumatorilor

Butonul Sesizare – În cazul în care consumatorul întâmpină probleme cu un anumit produs, acesta poate depune o sesizare direct în aplicație, completând formularul ce se deschide la apăsarea butonului cu același nume.

Aplicatia InfoCons Protectia Consumatorilor

Butonul „Meniu” reprezentat prin cele trei liniuțe suprapuse – Odată deschis, meniul îi permite consumatorului să:

  • să se întoarcă la Pagina Principală;
  • să își seteze preferințele de consum prin opțiunea „Alegerea mea”,
  • să consulte Inboxul cu ultimele noutăți, mesaje și actualizări;
  • să se întoarcă la lista cu numerele de urgență SOS;
  • să revină la secțiunea dedicate alertelor;
  • să acceseze lista cu produsele salvate;
  • să acceseze butonul pentru scanare cod de bare/ QR;
  • să își creeze cont

Butonul „Alegerea mea” – Prin accesarea acestui buton, consumatorii își pot prestabili preferințele de consum:

  • număr maxim de aditivi alimentari „E-uri”, dar și E-urile pe care nu le doresc în produsele pe care le consumă;
  • cantitatea maximă de sare;
  • cantitatea maximă de zahăr;
  • tipul de alergeni;
  • cantitatea maximă de calorii;

În urma adăugării acestor informații, aplicația InfoCons semnalează consumatorul dacă produsul scanat este sau nu este în conformitate cu preferințele sale prestabilite.

Butonul Inbox – Odată accesat, consumatorul va fi redirecționat către secțiunea „Pentru tine” în care poate descoperi mesaje cu privire la actualizări, introducerea unor noi categorii de produse în baza de date sau apariția unor noi alerte.

Butonul pentru schimbarea limbii – Acest buton permite alegerea limbii în care vor fi redate informațiile de pe aplicația InfoCons. Odată accesat acest buton și schimbată limba, aplicația va afișa toate butoanele și secțiunile în limba selectată.

Aplicația InfoCons utilizează tehnologia Blockchain

Aplicația InfoCons folosește tehnologia blockchain pentru stocarea conținutului media aferent produselor din baza de date. Vorbim aici despre imaginile și filmele pe care echipa InfoCons le-a cules pentru fiecare produs în parte.

Soluția de stocare descentralizată aleasă de InfoCons este Storj, companie a cărei misiune asumată este furnizarea de spațiu de stocare pentru un Internet descentralizat.

Ideea din spatele Storj este participarea tuturor cu resurse nefolosite la cea mai mare rețea de stocare din lume. Practic, orice companie sau persoană își poate pune la dispoziție spațiul nefolosit către blockchain-ul Storj. Storj folosește, mai departe, acest spațiu, pentru a stoca părți mici din fișierele încărcate de utilizatori. Astfel, un fișier aflat în Storj este salvat în mai multe piese care sunt unite când acesta este consumat de un client (aplicația InfoCons în acest caz). Astfel, informațiile sunt livrate foarte rapid și în deplină siguranță.

 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal