Furnizorii de servicii poştale vor transmite către autorități mai multe informații privind livrarea transfrontalieră de colete

Începând cu anul 2019, furnizorii de servicii de livrare de colete au obligaţia de a transmite ANCOM atât numărul coletelor manipulate pe teritoriul României, cât şi pe cel al coletelor primite şi expediate în UE şi SEE, precum şi cifra de afaceri generată de aceste servicii. Prevederile se regăsesc în Regulamentul privind serviciile de livrare transfrontalieră de colete. În data de 20 septembrie Comisia Europeană a adoptat şi un act normativ de punere în aplicare a Regulamentului, stabilind la nivel european formularele de transmitere a acestor date. Conform legislației în vigoare, regulamentele europene sunt obligatorii și se aplică direct în forma stabilită la nivelul UE.
Obligații ale furnizorilor de servicii poștale, stabilite prin normele de aplicare
Furnizorii de servicii poștale autorizați în România vor trebui să transmită ANCOM caracteristicile și descrierea serviciilor de livrare de colete și termenii și condițiile generale pentru serviciile de livrare de colete pe care le furnizează.
Alte informații care trebuie transmise vizează numărul coletelor interne procesate precum și cel al coletelor care intră și/sau ies de pe teritoriul țării noastre, cifra de afaceri generată de serviciile de livrare de colete prestate la nivel internațional, european și global, numărul și numele subcontractorilor dacă este cazul, numărul de persoane angajate implicate în livrarea de colete, precum și o listă de prețuri accesibilă publicului.
Aceste date statistice trebuie raportate ANCOM până la data de 30 iunie a fiecărui an pentru anul anterior, exclusiv prin mijloace electronice, prin intermediul unei aplicaţii informatice disponibile online aici, utilizând semnătura electronică certificată.
Cui se aplică?
Regulamentul se aplică furnizorilor de servicii poștale care furnizează serviciul de livrare colete, indiferent dacă furnizarea acestuia este la nivel național, european sau internațional.
Sunt exceptați de la transmiterea acestor informații doar furnizorii de servicii poștale care au, în medie, sub 50 de angajați implicați în furnizarea de servicii de livrare de colete.
Alte prevederi
Autoritățile naționale de reglementare pot impune cerințe suplimentare în materie de informare față de cele menționate de Regulament, cu condiția ca acestea să fie necesare și proporționale.
Până la data de 23 noiembrie 2019, statele membre trebuie să adopte regimul sancțiunilor care se aplică în cazul nerespectării dispozițiilor regulamentului, să ia măsurile necesare pentru a asigura aplicarea acestora și să notifice Comisia Europeană cu privire la acestea. Aceste sancțiuni trebuie să fie eficace, proporționale și cu efect de descurajare.
Sursa: ANCOM

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal