Facturi false la energia electrica, gaze, apa sau internet ?! InfoCons protectia consumatorilor de securitate cibernetica

Facturi false la energia electrica, gaze, apa sau internet ?! InfoCons protectia consumatorilor de securitate cibernetica

Atacatorii cibernetici pot trimite notificări privind „restanțe”, „regularizări urgente” sau „facturi neplătite”, în numele unor furnizori de energie, apă, gaze sau internet. Aceștia copiază logo-urile companiilor, folosesc formulări oficiale și includ linkuri către pagini de plată false, unde solicită reintroducerea datelor cardului sau autentificarea prin coduri primite prin SMS.

Scopul lor ?  Să obțină acces la datele tale financiare și să efectueze tranzacții în numele tău.

 

Atenție la biletele false pentru evenimente și Revelion ! InfoCons protectia consumatorilor de securitate cibernetica

 

 Cum te protejezi de fraudele cu facturi false – InfoCons protectia consumatorilor de cybersecurity 

– Accesează factura doar din contul tău oficial de client și nu prin linkuri primite pe e-mail, WhatsApp sau SMS.
– Fii atent la formulări dramatice sau amenințări cu deconectarea „în 24 de ore”; furnizorii reali nu comunică în acest mod.
– Analizează cu atenție domeniul web al paginii de plată; cuvinte inversate sau extensii neobișnuite sunt semne clare de risc.
– Nu introduce datele cardului pe pagini necunoscute.
– Raportează mesajele suspecte pe  pnrisc.dnsc.ro 

 

 

 

InfoCons și DNSC (Directoratul National de Securitate Cibernetica) colaborează pentru protecția consumatorilor de cybersecurity , sprijinind cetățenii să se informeze corect și să se protejeze online, astfel încât să se bucure de sărbători în siguranță.

 

Daca intampinati o problema aveti la dispozitie in cadrul Aplicatiei Europene de protectia consumatorilor InfoCons – sectiunea SOS acces la toate numerele de urgență si utile, sectiune accesibilă și off – line, la nivel local, național și internațional :

Aplicația de protectia consumatorilor InfoCons  are în secțiunea SOS numerele pentru :

-Urgențe – în cazul în care te afli într-o situație de criză ;

-Protecția Consumatorilor dacă întâmpini probleme cu produsele și serviciile achiziționate ;

-Autoritatea Națională Sanitară și pentru Siguranța Alimentelor în cazul în care te confrunți cu probleme legate de alimente ;

-Primărie ;

-Poliția Locală ;

-Direcția Sanitar Veterinară ;

-Direcția de Sănătate Publică ;

Aplicația InfoCons este disponibilă pentru orice sistem de operare IOS , Android și Huawei .

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și