blank

Furnizorul tau îti va emite o factura nedetaliata pentru serviciul oferit.

Ai dreptul să ceri furnizorului tau o factura detaliata, pentru a vedea modul în care ti-au fost tarifate serviciile utilizate. Unii operatori elibereaza factura detaliata contra cost. De asemenea, exista posibilitatea sa o primesti în format electronic sau sa o accesezi on-line.

Factura detaliata trebuie sa contina, printre altele, informatii privind tariful lunar perceput pentru abonament, precum si perioada de facturare.

Ce trebuie să mai știi:

  • neprimirea facturii nu te exonereaza de plata acesteia;
  • daca nu ai achitat factura în termenul scadent poți plăti penalități, ți se poate suspenda serviciul sau chiar înceta contractul, dar obligațiile de plată nu se anulează;
  • în cazul supendarii serviciului ti se poate solicita o taxă de reconectare;

Factura detaliată trebuie să conțină următoarele informații:

  • perioada de tarifare;
  • tariful lunar perceput pentru abonament;
  • tarifele percepute pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare, dacă este cazul;
  • tarifele percepute pentru închiriere/furnizare echipamente, dacă este cazul;
  • alte tarife pentru servicii suplimentare, dacă este cazul;
  • gratuitățile/reducerile tarifare de care ai beneficiat și modul de aplicare a acestora, dacă este cazul;
  • suma totală tarifată, inclusiv TVA;
  • un număr de telefon în cazul în care utilizatorul vrea să solicite informatii suplimentare cu privire la factura detaliată;
  • cursul de schimb valutar aplicat, dacă este cazul.

Atenție! Verifică în contract dacă furnizorul acceptă să nu plătești factura/suma contestată până la soluţionarea reclamaţiei sau solicită plata întregii facturi până la data scadentă, urmând ca în cazul soluţionării favorabile a sesizării să-ţi returneze suma contestată (de regulă, prin reducerea următoarei facturi).

Facturarea incorecta poate avea mai multe cauze. Nerespectarea de către furnizor a ofertei de care beneficiezi, datorată unor erori umane, poate fi una dintre ele. În general, centralele operatorilor sunt sisteme digitale, securizate, ai caror parametri sunt verificați permanent, ceea ce reduce semnificativ posibilitatea apariției unor erori de taxare. Pe de altă parte, prevederile legale în vigoare nu abilitează ANCOM să efectueze verificări cu privire la corectitudinea înregistrării traficului de centrala operatorului.

Sursa : ANCOM

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Pe același subiect

Meniu
Vezi versiunea veche a site-ului InfoCons.
This is default text for notification bar