În cazul în care planul tarifar de care beneficiezi presupune o contorizare şi o taxare a traficului efectuat, te sfătuim să fii atent la toate tarifele menţionate în contract (preferenţiale sau standard) şi la setările terminalului utilizat.

Înainte de a utiliza serviciul, verifică:

  • setările terminalului (telefon, notebook, tabletă);
  • modul de funcţionare a contoarele de trafic instalate în echipament (de exemplu, unitatea de măsură);
  • dacă ai instalate programe care sunt setate să se conecteze automat pentru realizarea de actualizări, verificare periodică a mesajelor electronice etc.;
  • dacă setările telefonului mobil permit conectarea accidentală la internet/wap.

În general, serviciul de cost control pus la dispoziţia utilizatorilor de operatori are caracter orientativ.

Atenţie! În cazul în care utilizezi o conexiune wireless gratuită verifică periodic dacă mai foloseşti această conexiune pentru că, în funcţie de modelul telefonului tău, poţi fi conectat automat la reţeaua furniorului tău în cazul în care semnalul reţelei wireless gratuite se pierde şi astfel poţi înregistra costuri suplimentare.

Furnizorul tău îţi va emite o factură nedetaliată pentru serviciul oferit.

Ai dreptul să ceri furnizorului tău o factură detaliată, fie că ai un abonament sau foloseşti o cartelă preplatită, pentru a vedea modul în care ţi-au fost tarifate serviciile utilizate. Unii operatori eliberează factura detaliată contra cost. De asemenea, există posibilitatea să o primeşti în format electronic sau să o accesezi on-line.

Factura detaliată trebuie să conţină, printre altele, informaţii privind numărul de ore/volumul de trafic inclus în abonament (limita de trafic), precum şi traficul suplimentar efectuat.

Factura detaliată trebuie să conţină următoarele informaţii:

  • perioada de tarifare;
  • tariful lunar pentru abonament şi tariful pentru traficul suplimentar;
  • tarife pentru conectare/instalare/reconectare/deconectare, dacă este cazul;
  • tarife pentru închiriere/furnizare echipamente, dacă este cazul;
  • alte tarife pentru servicii suplimentare, percepute lunar;
  • gratuităţile/reducerile tarifare de care ai beneficiat şi modul de aplicare a acestora;
  • serviciile ocazionale furnizate şi tarifele acestora;
  • numărul de ore/volumul de trafic inclus în abonament (limita de trafic), precum şi traficul suplimentar apărut prin depăşirea numărului de ore/volumului de trafic inclus în abonament;
  • suma totală, inclusiv TVA;
  • un număr de telefon la care poţi solicita informaţii suplimentare referitoare la factura detaliată;
  • cursul de schimb valutar aplicat, dacă este cazul.

Ce, cum şi unde reclami

Dacă vrei să-i reclami furnizorului facturarea serviciului, te sfătuim să consulţi Procedura de soluţionare a reclamaţiilor, document ce trebuie să se regăsească pe site-ul furnizorului.

Notă! Pentru fiecare reclamaţie pe care o faci, furnizorul trebuie să-ţi comunice un număr de înregistrare.

Atenţie! Verifică în contract dacă furnizorul acceptă neplata facturii contestate până la soluţionarea reclamaţiei sau solicită plata întregii facturi până la data scadentă, urmând ca în cazul soluţionării favorabile a sesizării să-ţi returneze suma contestată (de regulă, prin reducerea următoarei facturi).

În cazul în care esti nemulţumit de rezolvarea sesizării adresate furnizorului te poti adresa Asociatiei Nationale pentru protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – InfoCons la 0219615 numar cu tarif normal in reteaua Romtelecom, apelabil din toate retelele

Facturarea incorectă poate avea mai multe cauze. Nerespectarea de către furnizor a ofertei de care beneficiezi, datorată unor erori umane, poate fi una dintre ele. În general, centralele operatorilor sunt sisteme digitale, securizate, ai căror parametri sunt verificaţi permanent, ceea ce reduce semnificativ posibilitatea apariţiei unor erori de taxare a traficului de date cauzată de centrala operatorilor. Pe de altă parte, prevederile legale în vigoare nu abilitează ANCOM să efectueze verificări cu privire la corectitudinea înregistrării traficului de centrala operatorului şi nici să solicite acestuia să îi pună la dispoziţie conţinutul comunicărilor efectuate de clienţi pentru verificarea corectitudinii facturării serviciilor.

InfoCons – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro ), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

Sursa: ANCOM

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal