InfoCons lansează numărul 021-9615 număr cu tarif normal în rețeaua Telekom, apelabil din toate rețelele, număr dedicat consumatorilor care au achiziționat sau vor să achiziționeze un imobil atât într-un cartier rezidențial cât și într-un bloc nou de locuințe.La acest număr consumatorii pot solicita consiliere, informare și pot depune o sesizare în domeniul protecției consumatorilor
Mișcarea de Protecția consumatorilor – este alături de cei care doresc să își achiziționeze un imobil nou într-un cartier rezidențial, atât în perioada de semnare a precontractelor cât și după achiziția acestora. Totodată drepturile acestora trebuie respectate nu numai din punct de vedere a părții contractuale, care poate avea clauze abuzive cât și din punct de vedere al materialelor de construcții utilizate care pot avea vicii ascunse.
Consumatorii care sunt în căutarea unui imobil sau și-au achiziționat unul își pot apăra drepturile și pot lua atitudine când acestea le-au fost încălcate sau nu au fost respectate.
Dacă aceștia au o problema legată de protecția consumatorilor pot apela la numarul destinat acestui Proiect și pot solicita informații utile.
Toți consumatorii care intâmpină probleme sau au nevoie de consiliere în acest domeniu pot accesa totodată și numărul de telefon pentru mesaj prin Whatsapp: 0732.008.969, direct la adresa de e-mail: juridic@infocons.ro sau în scris la C.P 38, O.P. 53 sector 4, București.
Drepturile fundamentale ale consumatorilor:
- de a fi protejați împotriva riscului de a achiziționa un produs sau de a li se presta un serviciu care ar putea să le prejudicieze viața, sănătatea sau securitatea ori să le aducă atingere drepturilor și intereselor legitime;
- de a fi informați complet, corect și precis, asupra caracteristicilor esențiale ale produselor și serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum și de a fi educați în calitatea lor de consumatori;
- de a avea acces la piețe care le asigură o gamă variată de produse și servicii de calitate;
- de a fi despăgubiți în mod real și corespunzător pentru pagubele generate de calitatea necorespunzătoare a produselor și serviciilor, folosind în acest scop mijloace prevăzute de lege;)
- de a se organiza în asociații ale consumatorilor, în scopul apărării drepturilor și intereselor lor;
- de a refuza încheierea contractelor care cuprind clauze abuzive, conform prevederilor legale în vigoare;
- de a nu li se interzice de către un operator economic să obțină un beneficiu prevăzut în mod expres de lege.
- Se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare.
`Un consumator cu atitudine înseamnă cu adevărat un consumator european care nu stă și doar observă și se și implică activ. Implicarea este la îndemâna fiecaruia dintre noi. Prin aceasta putem schimba cu adevărat ceva. Trebuie să luăm atitudine, să depunem o sesizare pentru ca generațiile următoare să nu mai pățească ce am pățit noi. InfoCons este alături de consumatorii care doresc să inceapă o viață nouă prin achizitia unui imobil si ar trebui să fim cu toții mai atenți, mai responsabili și mai ales să adoptăm o9atitudine!`