Drepturile consumatorilor in cazul in care bagajele au fost pierdute , deteriorate sau intarzie la calatoria cu avionul ?! InfoCons protectia consumatorilor te informeaza
Ce drepturi am în cazul bagajului pierdut, întârziat sau deteriorat/distrus? – InfoCons protectia consumatorului te informeaza
- bagaj pierdut (nu este găsit în 21 de zile de la reclamare)
- contravaloarea geamantanului, a obiectelor din bagaj și a celor de strictă necesitate achiziționate pentru a le înlocui pe cele pierdute
- bagaj întârziat (este găsit și predat în termen de 21 zile)
- o sumă de bani pe care o poți utiliza pentru achiziționarea produselor de strictă necesitate (igienă, îngrijire personală, etc.) sau rambursarea sumelor plătite pentru obiectele de strictă necesitate achiziționate de tine pe cont propriu.
- bagaj deteriorat/distrus
- contravaloarea obiectelor deteriorate/distruse
Ce trebuie făcut în cazul în care bagajele nu sunt predate pasagerilor atunci când ajung la destinația finală ? – InfoCons protectia consumatorilor te informeaza
Pasagerii trebuie să completeze şi să depună imediat o reclamaţie vizând bagajul întârziat (Property Irregularity Report – PIR) la serviciul specializat din cadrul aeroportului. O copie a acestui document având un număr de înregistrare trebuie păstrată de pasager.
După depunerea reclamaţiei operatorul de transport aerian vizat trebuie anunțat în termen de maxim 7 zile.
Care sunt regulile privind acordarea despăgubirii ? – InfoCons protectia consumatorilor te informeaza
Detreminarea sumei acordate pentru obiectele probate din bagaj de fac prin aplicarea unui grad de uzură de până la 10% pe an din valoarea dovedită a obiectelor.
Dacă nu poți proba valoarea obiectelor din bagajul pierdut, se acordă o despăgubire în funcție de greutatea bagajului (20 Euro/kg).
Există limitare de răspundere pentru compania aeriană ?
Cuantumul despăgubirilor poate fi de până la aproximativ 1 300 EUR. Prin excepție, suma poate depasi 1300 euro , dar nu poate depăși suma declarată de tine dacă ai făcut, la momentul înregistrării bagajului, o declarație specială privind interesul în livrarea la destinație și ai plătit o sumă suplimentară.
Ce documente trebuie să transmit către compania aeriană pentru a fi despăgubit ? – InfoCons protectia consumatorilor te informeaza
-
- bagaj pierdut
- P.I.R., tichetul de îmbarcare, eticheta bagajului, listă cu obiectele din bagaj însoțită de dovada valorii acestora prin documente fiscale, listă cu obiectele de strictă necesitate achiziționate pentru a le înlocui pe cele pierdute însoțită de dovada valorii acestora.
- bagaj întârziat
- P.I.R., tichetul de îmbarcare, eticheta bagajului listă cu obiectele de strictă necesitate achiziționate pentru a le înlocui pe cele pierdute însoțită de dovada valorii acestora.
- bagaj deteriorat/distrus
- P.I.R., tichetul de îmbarcare, eticheta bagajului, listă cu obiectele deteriorate/distruse din bagaj însoțită de dovada valorii acestora prin documente fiscale, raport de service din care să rezulte suma necesar a fi plătită pentru repararea geamantanului sau imposibilitatea reparării acestuia, după caz
Sursa : eccromania.ro
InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro , Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor , Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte , Telefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Avion , Zbor, Aeroport, Drepturile Pasagerilor , Pasageri, Aeroport, Despagubiri , Zbor anulat, Zbor intarziat, Bagaj, Bagaj de Cala

















