Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons a realizat studiul pe produsele tip ulei de măsline, ce se regăsesc pe piața din România.
În cadrul studiului au fost analizate 8 produse tip ulei de măsline achiziționate în mod aleatoriu şi anonim din lanturile de hypermarketuri din Bucuresti, în luna septembrie 2014.
Ca urmare realizării acestui studiu a reieşit faptul că în ceea ce priveşte aciditatea (un indicator important şi clar al calității produsului), toate uleiurile se încadrează în limita UE de 0,8%, cele mai apropiate de respectiva limită fiind însă produsele de la “Mazza` (0,57), “La Speciale` (0,48) şi “Berio` (0,47).
În ceea ce priveşte analiza spectrofotometrică (K232, K270 şi delta K), prin care se stabileşte gradul de oxidare, două produse au depăşit limitele impuse de legislatia U.E. (2,50/K232 şi 0,22/K270). Acestea sunt uleiurile de măsline de la “Mazza` (2,66/K232 şi 0,269/K270) şi “Berio` (2,71/K232 şi 0,260/K270). Legat de delta K, “Mazza` atinge chiar valoarea maximă aprobată de UE (0,010).
Produsele tip ulei de măsline care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producător următoarele companii: SC Afi Total Distribution SRL/Mueloliva, SC Nordic Import Export Co. SRL/Costa d'Oro, SC Serpico Trading SRL/Filippo Berio, SC Garom Food SRL/Costa De Espana, SC Parmafood Group Distribution SRL/La Specialo, Mazza şi Pietro Coricelli.
Gramajul produselor studiate variază între 250 – 750 ml, iar 88 % din aceste produse au menționat pe etichetă valoarea energetică. În aceeaşi proporție au menționat pe etichetă valoarea zaharurilor, aceasta fiind 0.0 grame.
Valoarea energetică/100 ml este următoarea :
– 3700kj/900 kcal la Mueloliva;
– 3389kj/824 kcal la Costad'Oro;
– 3378kj/822 kcal la Filippo Berio;
– 3389kj/824 kcal la Costa De Espana;
– 3404kJ/828 kcal la La Specialo;
– 389kj/824 kcal la Mazza;
– 3378kj/822 kcal la Pietro Coricelli.
Detalii AICI.
Pentru mai multe informații privind testarea produselor puteți accesa: www.testecomparative.ro
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piața romanească derulat de Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse şi servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie făcută în cunoştința de cauză.
Despre: Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – InfoCons (www.infocons.ro ), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federatiei Asociațiilor de Consumatori.
Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!