De la 1 iulie 2021 se reduc tarifele pentru terminarea apelurilor fixe si mobile

  1. Acasă
  2. Comunicate de presă și noutăți
  3. De la 1 iulie 2021 se reduc tarifele pentru terminarea apelurilor fixe si mobile

Incepand cu 1 iulie 2021, operatorii de telefonie mobila care activeaza pe piata din Romania vor practica un tarif de 0,7 eurocenti/minut pentru terminarea apelurilor mobile, iar operatorii de telefonie fixa un tarif de 0,078 eurocenti/minut pentru terminarea apelurilor fixe. Aceasta masura se aplica conform prevederilor Regulamentului Delegat (UE) 2021/654 al Comisiei Europene, ce stabileste tarifele maxime de terminare care vor putea fi aplicate de operatori.

 

Regulamentul Comisiei Europene este obligatoriu si se aplica direct, fara a necesita transpunere in legislatia nationala.

 

Tariful maxim pentru terminarea apelurilor mobile

Tariful de terminare a apelurilor mobile este cu aproape 8% mai mic fata de cel practicat pana acum si va fi perceput de catre toti operatorii de telefonie mobila desemnati cu putere semnificativa pe piata serviciilor de terminare a apelurilor la puncte mobile in propriile retele publice de telefonie.

Regulamentul Comisiei Europene stabileste si tarifele pentru urmatorii ani, ce se vor aplica si in Romania astfel:

–         0,55 eurocenti/minut in perioada 1 ianuarie –  31 decembrie 2022;

–         0,4 eurocenti/minut in perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2023;

–         0,2 eurocenti/minut de la 1 ianuarie 2024.

 

Tariful maxim pentru terminarea apelurilor fixe

Tariful de terminare a apelurilor fixe este cu aproximativ 20% mai mic fata de cel practicat pana acum.

Regulamentul Comisiei Europene prevede o noua scadere a tarifului maxim pentru terminarea apelurilor fixe de la 1 ianuarie 2022, cand va ajunge la 0,07 eurocenti/minut.

 

Ce este tariful de terminare

Tariful de terminare reprezinta pretul platit de un furnizor de servicii de telefonie altui operator in reteaua caruia este terminat apelul efectuat de proprii utilizatori. Acest pret se regaseste in tariful perceput utilizatorului final care initiaza apelul. 

 

sursa: ANCOM

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Pe același subiect

Distribuie

Meniu