Cum se poate anula o cerere de portare a numarului de telefon

Anularea cererii de portare a unui numar de telefon se face doar la furnizorul la care solicitantul a intentionat sa se porteze, cel mai tarziu cu 24 de ore inainte de momentul stabilit pentru realizarea portarii.

Anularea portarii

Anularea portarii se face printr-o cerere, care trebuie depusa, preferabil, la reprezentanta operatorului unde a fost solicitata initial portarea. Daca utilizatorul doreste sa solicite anularea procesului de portare, trebuie sa tina cont de faptul ca are la dispozitie o perioada foarte scurta. Cererea trebuie depusa cel mai tarziu cu 24 de ore inaintea momentului convenit pentru realizarea portarii. In cazul depasirii acestui termen, portarea numarului va fi finalizata.

Intreaga perioada de portare este, in conditii normale, de 3 zile lucratoare. In cazul in care momentul initial convenit pentru portare este intr-o zi de luni, iar intervalul orar transmis de furnizorul acceptor este luni dimineata, cererea trebuie depusa pana cel tarziu joi seara (din saptamana anterioara), iar daca intervalul orar este in a doua parte a zilei, cererea trebuie depusa pana cel tarziu vineri in prima parte zilei.

Formularul tip, care trebuie completat pentru a initia anularea portarii, poate fi obtinut de la furnizorul acceptor (noul furnizor), fiind disponibil si pe pagina de internet a acestuia sau de pe www.portabilitate.ro.

Numarul provizoriu

Pe parcursul procesului de portare, furnizorul in reteaua caruia se doreste portarea poate aloca utilizatorului un numar de telefon provizoriu, pentru ca acesta sa beneficieza deja de noua oferta. Furnizorul acceptor trebuie, insa, sa asigure si posibilitatea portarii unui numar de telefon fara alocarea unui numar provizoriu.

Daca accepta numarul provizoriu, la depunerea cererii de portare utilizatorul are doua optiuni in cazul in care portarea nu se finalizeaza: sa continue relatia contractuala cu furnizorul acceptor care ii va furniza servicii prin intermediul numarului provizoriu (adica sa aiba un contract si cu acest furnizor) sau sa renunte la numarul provizoriu si implicit la contractul aferent acestuia. Furnizorul acceptor are obligatia sa informeze utilizatorii despre aceste optiuni.

Obligatiile furnizorilor implicati in portare

Operatorii de telefonie trebuie sa ofere utilizatorilor, gratuit, toate informatiile legate de procesul de portare, inclusiv prin intermediul serviciului de relatii cu clientii si pe pagina proprie de internet. In acelasi timp, operatorii sunt obligati sa puna la dispozitia utilizatorilor, in cadrul oficiilor comerciale, formularele necesare portarii, precum si procedura de depunere, de validare si de anulare a cererii de portare.

In cursul anului 2020, Autoritatea a primit in total 144 de petitii privind procesul de portare, din care 34 s-au referit la anularea procesului de portare si 12 la alocarea numerelor de telefon provizorii. In prima jumatate a acestui an, au fost primite 78 de petitii, din care 22 au avut ca subiect anularea portarii si 3 alocarea de numere provizorii.

ANCOM recomanda utilizatorilor sa analizeze cu atentie contractele pe care le semneaza, acordand o atentie sporita documentelor destinate procesului de portare, in special sectiunii referitoare la alocarea numarului provizoriu, si, nu in ultimul rand, sa ceara de la furnizorul acceptor exemplarele documentelor semnate (cereri de portare, de anulare, contracte etc.) si sa le pastreze.

Ce, cum si unde reclami?

In cazul in care intampina dificultati pe parcursul procesului de portare, utilizatorul poate face o sesizare la operatorul acceptor (care este responsabil de realizarea portarii), dar se poate adresa si la ANCOM, parcurgand pasii detaliati aici.

Informatii suplimentare cu privire la derularea procesului de portare sunt disponibile pe site-ul www.portabilitate.ro.

Sursa: ANCOM

 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal