În cazul în care nu mai poți să îți accesezi contul de Facebook, este posibil ca cineva să îți fi schimbat datele de acces și contul să fi fost compromis. Ce ai de făcut?

1. Intră la adresa https://www.facebook.com/login/identify

2. Introdu adresa de e-mail cu care te-ai înregistrat sau numărul de telefon
3. Urmează pașii de pe ecran pentru a reseta parola contului

Poți cere ajutorul unui prieten. Ce ai de făcut ?

1. Roagă-l pe prietenul tău să caute contul tău
2. Intră pe contul tău. În partea dreaptă ai să vezi trei puncte (…)
3. Fă clic pe ele și o să apară un meniu
4. De acolo alegi Primește ajutor sau raportează
5. Aici alegi una din variante și urmezi pașii

Activități suspecte în contul tău de Facebook

Dacă vezi orice activitate pe care nu o recunoști în contul tău Facebook, este un indiciu că acesta ar fi putut fi compromis, iar atacatorii au acces la el.

Dacă observi schimbări:

• Numele, ziua de naștere, adresa de e-mail sau parola se schimbă brusc
• Solicitările de prietenie din contul tău sunt trimise persoanelor pe care nu le cunoști
• Mesajele pe care nu le-ai scris sunt trimise din contul tău
• Postări pe care nu le-ai creat apar pe cronologia ta

Dacă ai descoperit genul acesta de activități pe contul tău de Facebook , dar încă poți accesa contul, urmează acești pași:

1. Accesează profilul tău de Facebook și caută Setări și confidențialitate, apoi Setări
2. Apasă pe Parolă și securitate pentru a vedea Schimbă parola
3. Introdu parola actuală, apoi introdu o parolă nouă (de minim 6 caractere, care sa cuprindă litere, cifre și caractere speciale)
4. Ar fi bine să folosești mai mult de 10 caractere. Un exemplu bun de parolă: !miplac35am3rglaMare (Îmi place Să merg la Mare)
5. Apasă pe Schimbă parola

Verifică dacă contul tău de Facebook a fost piratat

Cum poți verifica dacă ai fost piratat? Urmează acești pași pentru a afla dacă altcineva s-a conectat la contul tău de Facebook:

1. Accesează profilul tău de Facebook și caută Setări și confidențialitate apoi Setări
2. Apasă pe Parolă și securitate pentru a vedea Unde te-ai conectat apoi Vedeți tot (pe mobil) șiverifică dacă recunoști dispozitivele care apar în listă
3. Dacă vezi un dispozitiv pe care nu îl recunoști, apasă pe numele dispozitivului, apoi pe Selectează dispozitivele de pe care vrei să te deconectezi
4. Bifează dispozitivele pe care vrei să le deconectezi, apoi click pe Deconectare

 

Sursa : DNSC 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal