InfoCons, in parteneriat cu studentii Facultatii de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, a realizat un studiu pe etichetele produselor tip crenvursti cu piept de pui ce se regasesc pe piata din Romania.
In cadrul studiului au fost analizate 8 produse tip crenvursti cu piept de pui, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor din supermarket-urile de pe teritoriul tarii, in luna decembrie 2014.
Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca, in ceea ce priveste numarul de E-uri, din cele 8 tipuri de produse analizate, acesta variaza intre 4 si 9:
- 25% din produsele analizate au in continut 4 E-uri;
- 12,5% din produsele analizate au in continut 5 E-uri;
- 25% din produsele analizate au in continut 6 E-uri;
- 12,5% din produsele analizate au in continut 7 E-uri;
- 12,5% din produsele analizate au in continut 8 E-uri;
- 12,5% din produsele analizate au in continut 9 E-uri.
Pentru a afla mai multe detalii privind aditivii identificati accesati tabelul aici.
62,5% din produse au inscriptionate pe ambalaj informatiile nutritionale si acestea au o valoare energetica cuprinsa intre 242 kcal – 297 kcal per 100 g.
Proteinele variaza intre 11,4 g si 16 g per 100 g. Glucidele variaza intre 0,5 g si 3 g per 100 g.
Zaharurile variaza intre 0,3 g si 0,9 g per 100 g. Lipidele variaza intre 20 g si 25,1 g per 100 g.
Pentru a afla mai multe detalii privind informatiie nutritionale accesati tabelul aici.
Produsele tip crenvursti cu piept de pui care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producator urmatoarele companii:
- S.C. Meda Prod ’98 S.A.,
- S.C. Caroli Foods Group S.R.L.,
- S.C. Aldis S.R.L.,
- S.C. Goodie's 97 S.R.L.,
- S.C Nordic Import Export CO S.R.L.,
- S.C. Auchan Romania S.A.,
- S.C. Unicarm S.R.L.,
- S.C. Cristim 2 Prodcom S.R.L..
Urmariti site-ul https://www.infocons.ro/ro/teste-comparative/ pentru a fi la curent cu ultimele studii publicate de InfoCons.
Studiul face parte dintr-un proiect de informare asupra produselor comercializate atat pe piata romaneasca, cat si pe cea europeana si este derulat de InfoCons (membra cu drepturi depline in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene) pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.
InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.
Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!