Contractul încheiat cu furnizorul tău de televiziune este important pentru că stabileşte drepturile şi obligaţiile pe care le ai în raport cu acest furnizor.

ATENŢIE! Conform legislaţiei din domeniul comunicaţiilor electronice, furnizorii de televiziune nu au obligaţia de a include denumirea programelor retransmise în contractele încheiate cu utilizatorii.

De regulă, utilizatorii beneficiază, în funcţie de pachetul ales, de un număr minim de programe, denumirea posturilor TV incluse nefiind specificată. Astfel, prin contract, furnizorul se obligă să retransmită un număr minim de posturi TV, însă îşi rezervă dreptul de a modifica în mod unilateral structura grilei de programe (adică posturile TV furnizate efectiv) pe parcursul derulării contractului (în funcţie de negocierile cu radiodifuzorii, anumite modificări legislative, audienţă etc.). Această modificare nu presupune şi dreptul tău de rezilia contractul fără penalităţi.

Pe de altă parte, în cazul în care beneficiezi de un pachet dedicat, pentru care plăteşti în plus faţă de abonamentul ales (de exemplu, pachet filme, pachet programe adulţi), furnizorul se angajează prin contract să-ţi ofere acele programe incluse în pachetul respectiv.

În plus, în cazul în care ai optat pentru televiziunea prin cablu, trebuie să recepţionezi în mod obligatoriu acele programe din lista stabilită de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) şi modificată anual, în funcţie de audienţele posturilor TV (lista programelor `must-carry`). Lista programelor must-carry  actualizată poate fi consultată pe site-ul Consiliului Naţional al Audiovizualului.

Contractele pentru serviciul de televiziune pot fi încheiate în scris sau la distanţă.

 

Modificarea contractului de televiziune

La cererea ta:

 

În funcţie de oferta de care ai beneficiat la încheierea contractului, schimbarea planului tarifar sau a altor clauze se poate efectua conform prevederilor exprese din contract sau pe baza negocierii directe cu furnizorul.

La iniţiativa furnizorului:

În anumite situaţii, furnizorul are dreptul să modifice clauze din contractul tău (servicii oferite, tarife, mod de tarifare etc.) dar, în acelaşi timp, are obligaţia să te informeze despre aceste modificări, cu 30 de zile înainte de producerea acestora. În acest interval, dacă nu eşti de acord cu modificările anunţate, poţi renunţa la contract fără a plăti despăgubiri.

 

InfoCons – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro ), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

Sursa :ANCOM

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal