Consumatorii pot solicita online denumirea fondului de pensii privat la care sunt alocaţi

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a lansat Miercuri, 17 August 2016, o aplicaţie, disponibilă pe www.asfromania.ro, prin intermediul căreia participanţii în cadrul fondurilor de pensii administrate privat Pilonul II pot afla, în termen de maximum 10 zile, denumirea fondului la care sunt alocaţi.

Noul instrument oferă un plus de transparenţă şi scurtează timpul de soluţionare a acestui tip de solicitări, întregul proces fiind gestionat online. Aplicaţia poate fi accesată, în condiţii de deplină siguranţă, atât de pe dispozitive desktop, cât şi de pe dispozitive mobile.

Aplicaţia, realizată în parteneriat cu administratorii fondurilor de pensii private, are ca principale funcţii:

  • Colectarea online a datelor de identificare ale petentului;
  • Identificarea automată a participanților în Registrul participanțilorla fondurile de pensiiadministrate privat;
  • Transmiterea de notificări către administratorii fondurilor sau către Autoritate după depunerea unei cereri, în funcție de rezultatul obținut după interogarea bazei de date;
  • Înștiințarea ASF asupra preluării sesizării de către administratorul fondului de pensii;
  • Gestionarea stadiului petițiilor;
  • Supravegherea de către ASF a evoluției tuturor sesizărilor primite, astfel încât termenele de soluționare să fie respectate.

Proiectul, implementat de către specialiştii ASF, vine în întâmpinarea participanţilor la Pilonul II, ale căror solicitări privind aflarea apartenenţei la un fond de pensii administrat privat reprezentau peste 90% din obiectul petiţiilor referitoare la sectorul pensiilor private primite de către ASF.

Mai mult, în anul 2015 a fost înregistrată pe acest segment o creştere cu aproape 40% a numărului de petiţii faţă de anul anterior (de la 817 la 1.129), formulate în principal de către participanţii alocaţi prin intermediul procesului de repartizare aleatorie la fondurile de pensii.

Noua aplicaţie facilitează eliminarea acestor situaţii, punând în directă legătură consumatorii şi administratorii fondurilor de pensii private care se ocupă de activitatea de gestionare a conturilor personale ale participanților la sistem.

Aplicaţia poate fi accesată la http://asfromania.ro/scr/petitiiFP.

Sursa: ASF

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal