Uniunea Europeana (UE) detine o piata deschisa care cuprinde 27 de tari si peste 490 de milioane de consumatori. Aceasta va ofera posibilitatea de a avea acces la o gama larga de produse si servicii si de a cumpara produse la cele mai competitive preturi, fara a trebui sa va preocupati de vama, taxe sau, in zona euro, de cursurile de schimb.

Numarul de persoane care fac cumparaturi in afara granitelor si prin internet este in permanenta crestere. Uniunea Europeana vizeaza asigurarea protectiei drepturilor dumneavoastra in calitate de consumator, indiferent de locul de unde decideti sa cumaprati.

Protectia consumatorilor, a intereselor si a sigurantei lor reprezinta o parte esentiala a obiectivului general al UE, acela de a ameliora calitatea vietii tuturor europenilor.

Din acest motiv UE se straduieste sa se asigure ca, indiferent de ce ati decis sa cumparati si oriunde ati fi  in cadrul UE, sunteti protejati prin principiile de baza ale protectiei consumatorilor.

Aceste principii reprezinta drepturile minime de protectie ale consumatorilor, iar ele trebuie sa existe in toate tarile UE. Cu toate acestea, unele tari ar putea face mai mult. UE lucreaza la imbunatatirea acestor drepturi si se asigura ca sunt la fel de bune si se aplica la fel de eficient in toata Europa.

Increderea consumatorului este esentiala in cadrul unei Uniuni Europene competitive si prospere.

Cele zece principii de baza ale protectiei consumatorilor in cadrul Uniunii Europene sunt:

  • Cumparati orice doriti, oriunde doriti.
  • In cazul in care nu functioneaza, returnati-l.
  • Standarde inalte pentru siguranta alimentelor si a bauturilor de consum.
  • Informati-va asupra a ceea ce mancati
  • Contractele trebuie sa fie echitabile fata de consumatori.
  • Uneori consumatorii se pot razgandi.
  • Facilitarea posibilitatii de a compara preturile.
  • Consumatorii nu trebuie sa fie indusi in eroare.
  • Protectie pe timpul vacantei
  • Despagubiri eficiente in cazul litigiilor transfrontaliere.

Pentru informatii suplimentare : ec.europa.eu/consumers/cons_info/10principles_en.htm

InfoCons – A.N.P.C.P.P.S. Romania – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal