InfoCons, în parteneriat cu studenții Facultății de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, a realizat un studiu pe etichetele produselor tip chipsuri cu gust de cascaval ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 4 produse de tip chipsuri cu gust de cascaval, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre voluntarii InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor din supermarket-urile din Bucuresti, in luna Decembrie 2014.

Distribuitorii/Importatorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii:

  • INTERSNACK ROMANIA S.R.L,
  • INTERBRANDS M&D S.R.L,
  • STAR FOODS E.M. S.R.L,
  • S.C. LIDL DISCOUNT SRL.

La analizarea celor 4 produse s-a constatat faptul ca din punct de vedere al aditivilor alimentari mentionati pe etichetele produselor studiate, 50% nu au in ingrediente niciun aditiv alimentar (E-uri), 25% au un singur aditiv alimentar, iar 25% au 7 aditivi alimentari.

50% dintre produsele analizate nu au mentionat pe ambalaj numarul de carbohidrati.

Valoarea energetica a produselor, calculate pentru 100 g, se situeaza intre 514 -542 Kcal iar valoarea proteinelor se situeaza intre 4,4 si 7 g.

Cantitatea de sare/100g variaza intre 1.25g si 2.0g.

75% dintre produsele analizate au precizata cantitatea de aroma (pudra) de cascaval/branza care variaza intre 0.3 si 0.5%.

Studiul complet poate fi regasit aici.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons – Organizație Națională pentru Protecția Consumatorilor in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal