Conform definițiilor și criteriilor minime obligatorii privind clasificarea structurii de primire turistice cu funcţie de cazare de tipul bungalow 3* trebuie să îndeplinească urmăroarele cerințe:

 

Din punct de vedere al stării generale a clădirii:

  • Să fie în stare bună, cu aspect corespunzător;
  • Să fie afișat firma cu denumirea unității și însemne distinctive reprezentand categoria acestia.

Din punct de vedere al organizării spațiilor:

  • Spațiu pentru pregătirea mesei, dotat corespunzător;
  • Oficiu pentru cameristă.

Din punct de vedere al instalațiilor:

  • Iluminatul electric în cameră sa dispuna de minim o sursa principala si o sursă individuală pentru fiecare loc.

Din punct de vedere al suprafeței minime din cameră fără grup sanitar:

  • Pentru cameră cu 1 loc, suprafața minimă 12 mp;
  • Pentru cameră cu 2 locuri, suprafața minimă 14 mp;
  • Pentru salonul din apartament, suprafața minimă 14 mp;
  • Pentru dormitorul din apartament, suprafața minima 14 mp.
    În cazul structurilor de primire turistice clasificate și construite anterior datei de 12.05.2010, suprafața camerelor se reduce cu 15%.

Din punct de vedere al numărului maxim de locuri dintr-o cameră este de 2.

Din punct de vedere al dotării grupurilor sanitare:

Camerele dispun de grup sanitar propriu cu:

  • Cadă sau cuvă/cabină duș;
  • Lavoar;

 

Din punct de vedere al dotării din camera:

  • Camera să dețină mochetă/covoare;
  • Saltea și husă de protecție pentru aceasta;
  • Cearșaf și pernă mare pentru pat;
  • Noptiere;
  • Fotolii/scaune;
  • Oglindă;
  • Tablou sau alt element decorativ;
  • Suport pentru bagaje;
  • Cuier;
  • Dulap sau spațiu amenajat pentru lenjerie și haine, dotat cu umerașe;
  • Veioză/aplică la capătul patului;
  • Pahare;
  • Scrumiere de masă pentru camerele și spațiile destinate pentru fumători;
  • Televizor cu recepție canale TV;
  • Minibar frigorific cu produse în cameră;
  • Perdele și draperii sau alte mijloace obturate;
  • Mijloace de protecție împotriva insectelor.

Alte criterii:

  • Fax la recepție;
  • Seif/posibilitatea de a depozita valori la recepție;
  • Încasarea contravalorii serviciilor și prin mijloace electronice de plată (carduri);
  • Spațiu amenajat pentru prepararea și servirea micului dejun;
  • Bar de zi/café-bar;
  • Informații turistice și culturale;
  • Acordarea de prim ajutor în caz de urgență/trusă medicală;
  • Servirea micului dejun;
  • Trezirea clienților la cerere;
  • Primirea și transmiterea mesajelor și a corespondenței pentru turiști;
  • Personalul care deservește turiștii să cunoască cel puțin o limbă străină de circulație internațională, în proporții de 25% din personalul de servire;
  • Rezervare de bilete pe mijloace de transport.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal