Ia atitudine ! Apeleaza 021 9615 pentru a face o sesizare eficienta !
De regulă, contractele încheiate în scris se realizează în două exemplare originale. Cere-i furnizorului un exemplar şi păstrează-l pe toată perioada sa de valabilitate!
Contractul conţine de regulă mai multe documente: pagina principală, termeni şi condiţii generale, broşuri de tarife. Verifică dacă ai primit tot contractul! În caz contrar, solicită-i agentului de vânzări toate aceste documente.
Cere-i furnizorului contractul-cadru!
În principiu, contractele pe care furnizorii le încheie cu consumatorii sunt contracte de adeziune, fiind redactate în întregime de furnizori.
Înainte să semnezi contractul, ai posibilitatea să-i ceri agentului de vânzări o copie a acestuia, să-l analizezi şi să decizi dacă accepţi condiţiile propuse de furnizor pentru a beneficia de serviciile oferite de acesta. Verifică şi site-urile furnizorilor să vezi dacă au publicat din oficiu o copie a contractului-cadru pentru furnizarea serviciului de internet, iar în cazul serviciilor pe bază de cartelă preplătită, termenii şi condiţiile de utilizare a acestora.
Contractul-cadru este acel contract care conţine prevederi generale aplicabile în relaţia dintre un utilizator şi un furnizor de servicii, indiferent de oferta concretă pentru care optează utilizatorul.
Ce trebuie să conţină în mod obligatoriu contractul
Potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.111/2011, contractul tău cu furnizorul de servicii de acces la internet trebuie să conţină cel puţin următoarele clauze minime:
- datele de identificare a furnizorului;
- serviciile oferite;
- tarifele pentru fiecare serviciu şi produs contractat împreună cu serviciul, modul de aplicare a acestora, modalităţile prin care pot fi obţinute informaţii actualizate privind totalitatea tarifelor practicate de furnizor, modalităţi de plată;
- durata contractului;
- condiţiile de reînnoire a contractului;
- condiţiile de încetare a furnizării serviciilor şi a contractului;
- condiţiile în care îţi poate fi suspendat serviciul;
- când se aplică şi la ce despăgubiri ai dreptul în cazul în care furnizorul nu respectă nivelurile de calitate şi celelalte clauze asumate prin contract;
- cum se iniţiază procedura de soluţionare a litigiilor;
- ce măsuri va lua furnizorul în cazul apariţiei unor incidente şi ameninţări referitoare la securitatea sau integritatea reţelei sau serviciilor;
- ce niveluri de calitate se angajează să-ţi ofere furnizorul (termenul de conectare iniţială la reţeaua şi/sau serviciile oferite de furnizor, termenul de remediere a deranjamentelor, termenul de soluţionare a reclamaţiilor);
- parametrii de calitate reglementaţi de ANCOM;
- modul de măsurare şi gestionare a traficului pentru evitarea congestionării reţelei şi cum îţi afectează acest lucru calitatea serviciului;
- ce servicii de asistenţă tehnică şi de relaţii cu clienţii îţi oferă furnizorul şi cum le poţi contacta;
- ce restricţii îţi impune furnizorul la utilizarea echipamentului terminal, precum şi la accesarea anumitor servicii sau aplicaţii;
- cât timp trebuie să utilizezi un anumit serviciu pentru a beneficia de anumite promoţii sau avantaje;
- toate sumele pe care le datorezi furnizorului la încetarea contractului, inclusiv, dacă este cazul, recuperarea anumitor costuri legate de echipamentul terminal contractat.
Cartela preplătită pentru internet
Cartela preplătită are avantajul că îţi permite să controlezi mai bine cât plăteşti pentru serviciul de internet. De asemenea, ofertele sunt mai dinamice şi poţi alege cu uşurintă acea ofertă adaptată nevoilor tale.
Ceea ce probabil nu ştiai despre cartele este faptul că şi în acest caz închei un contract cu un furnizor, chiar dacă nu semnezi niciun document.
În acest caz contractul este oferta de care beneficiezi când cumperi cartela împreună cu acel document care cuprindetermenii şi condiţiile generale de furnizare a serviciilor, ambele disponibile pe site-urile şi în centrele furnizorilor. Ca şi în cazul abonamentelor, contractul trebuie să conţină o serie de clauze minime impuse prin lege.
Faptul că ţi-ai activat cartela şi utilizezi serviciul presupune acordul tău implicit cu oferta şi termenii şi condiţiile generale de furnizare a servciului.
Asigură-te că îţi cunoşti drepturile şi obligaţiile! Solicită-i furnizorului contractul!
Atenţie!
Cartela de internet are o anumită perioadă de valabilitate din momentul activării. În perioada de valabilitate, poţi naviga pe internet în limita creditului disponibil. După terminarea perioadei de valabilitate începe, de regulă, perioada de graţie.
În perioada de graţie se pot efectua reîncărcări şi, astfel, se extinde şi perioada de valabilitate.
Dacă perioada de graţie a expirat iar perioada de valabilitate a cartelei nu a fost prelungită prin reactivarea unei opţiuni sau încărcare cu credit, numărul va fi deconectat automat din reţea.
InfoCons – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro ), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.
Sursa: www.ancom.org.ro