Ce este marca comercială ? Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorului de Proprietate Intelectuală
Într-o piață plină de produse și servicii, recunoașterea este esențială. O marcă comercială nu este doar un logo sau un nume, ci garanția identității și a încrederii într-un brand. De la simboluri și culori, până la sunete sau ambalaje, mărcile comerciale îi ajută pe consumatori să deosebească un produs autentic de unul generic și îi protejează pe creatori de imitatori.
Ce sunt mărcile comerciale ? InfoCons Protecția Consumatorului te informează!
O marcă comercială este un drept de proprietate intelectuală care protejează semnele folosite pe piață pentru a identifica originea produselor sau serviciilor și pentru a le diferenția de cele oferite de alte companii. Marca este, așadar, un element de recunoaștere și încredere atât pentru consumatori, cât și pentru întreprinderi.
Spre deosebire de drepturile de autor, protecția mărcii comerciale se obține doar prin înregistrare. În plus, mărcile sunt drepturi teritoriale, ceea ce înseamnă că trebuie înregistrate în fiecare țară unde se dorește protecția.
InfoCons te informează – InfoCons Protecția Consumatorilor de Proprietate Intelectuală te informează despre pericolul real al pastilelor contrafăcute !
Marca comercială a Uniunii Europene (EUTM) – Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorului
Pentru cei care activează la nivel european, există opțiunea de a solicita o Marcă Comercială a Uniunii Europene (EUTM). Printr-o singură cerere depusă la EUIPO, solicitantul poate obține protecție în toate cele 27 de state membre ale Uniunii.
Avantaje EUTM – Marcă Comercială a Uniunii Europene :
- O singură înregistrare valabilă în toate statele membre;
- Gestionare centralizată și simplificată;
- Posibilitatea de a contesta sau apăra marca cu efecte în întreaga Uniune.
Cerințe pentru înregistrarea unei mărci comerciale – Fii informat cu InfoCons Protecția Consumatorului
Pentru a fi acceptată, o marcă trebuie să respecte câteva condiții:
- Distinctivitate – Semnul trebuie să permită diferențierea produselor de cele ale altor companii.
- Nedescriptivă – Nu poate fi un termen care descrie pur și simplu produsul. De exemplu, „măr” nu poate fi înregistrat ca marcă pentru fructe, dar poate fi distinctiv pentru computere.
- Fără conflict cu drepturi anterioare – Marca nu trebuie să copieze sau să fie similară cu o marcă deja înregistrată.
InfoCons te informează – InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : Bere fără alcool la doză – TOP cantitatea zaharuri din glucide
Ce poate fi înregistrat ca marcă ? InfoCons Protecția Consumatorului te informează!
O marcă comercială poate lua mai multe forme, printre care:
- Cuvinte sau nume (inclusiv nume personale);
- Desene și logo-uri;
- Litere și cifre;
- Culori sau combinații de culori;
- Sunete;
- Forma sau ambalajul unui produs.
Numele de domeniu și legătura cu mărcile comerciale – Fii informat cu InfoCons Protecția Consumatorului
Un nume de domeniu este adresa unică prin care un site web poate fi accesat pe internet (ex. www.exemplu.ro). Acesta este parte esențială a identității digitale a unei afaceri.
Deși numele de domeniu nu este, în sine, protejat prin drepturi de autor sau prin alte drepturi de proprietate intelectuală, înregistrarea lui este esențială pentru a evita pierderea identității online.
InfoCons te informează – Grătarul de vară cu până la 25 E-uri / aditivi alimentari , 62.2 grame de zahăr și 11.13 grame de sare – InfoCons Protecția Consumatorilor te informează
Diferențe și conexiuni între mărci comerciale și nume de domeniu – Rămâi informat cu InfoCons Protecția Consumatorului
- Oricine poate înregistra un nume de domeniu care conține o marcă, dacă titularul nu a făcut deja acest lucru.
- Înregistrarea domeniului nu înseamnă automat și deținerea dreptului de marcă.
- Dacă domeniul este înregistrat cu rea-credință, titularul mărcii comerciale poate solicita transferul acestuia.
- Înainte de a înregistra un domeniu, este recomandată o verificare a mărcilor existente.
- Proprietarii de mărci trebuie să monitorizeze domeniile pentru a evita confuzii sau utilizări frauduloase.
- Un nume de domeniu poate deveni marcă dacă îndeplinește condițiile legale (exemplu: Booking.com este marcă înregistrată în UE).
Mărcile comerciale și numele de domeniu sunt instrumente complementare în construcția și protejarea identității unei afaceri, atât în mediul fizic, cât și online. Înregistrarea corectă și protecția lor previn confuziile, consolidează încrederea consumatorilor și garantează dezvoltarea durabilă a brandurilor.
Sursă : Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală – EUIPO
Semnătura : Departamentul InfoCons de Comunicare
InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro , Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor , Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte , Telefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Asigurare , Asigurat , Școală Profesională , Școală de Meserii , Drepturi de autor , Copyright , Proprietate Intelectuală , Marca Comercială


















