Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor și Asociația InfoCons implementează Proiectul privind elaborarea Strategiei de definire a “consumatorului mediu informat”

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor și Asociația InfoCons implementează Proiectul privind elaborarea Strategiei de definire a “consumatorului mediu informat” InfoCons Protectia Consumatorilor

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor și Asociația InfoCons implementează Proiectul privind elaborarea Strategiei de definire a “consumatorului mediu informat”, aducând un plus pieței din România, atât din perspectiva consumatorului, cât și a operatorului economic – pentru a avea o piață transparenta și, mai ales, înțeleasă de consumator.

Proiectul se încadrează în noua Strategie a Uniunii Europene cu privire la comerțul comunitar și la definirea Politicilor privind Piața Unică Europeană, precum și la educarea cetățeanului din Uniunea Europeană, în calitatea lui de consumator, în vederea alegerii produselor ce sunt pe înțelesul acestuia și în conformitate cu Normativele și Directivele Europene.

Necesitatea identificării consumatorului mediu informat și a profilării acestuia, pe grupe de vârstă, nivel de educație, mijloace de informare,  este absolut necesară, în contextul problematicilor actuale și ținându-se cont de importanța accesului minim la informare. Consumatorul a avut de suferit din cauza lipsei de informare în diverse cazuri, ca de exemplu: creditele în franci elvețieni, alegerea unei asigurări care avea clauze abuzive, încheierea contractelor cu furnizorii de energie electrică și gaze naturale în necunoștință de cauză, alegerea produselor agroalimentare care, de cele mai multe ori, nu sunt benefice etc., fapt pentru care o bună informare a acestuia este esențială.

În acest context, este foarte importantă definirea mai clar, în legislația națională, a unor concepte speciale, cum ar fi: explicitarea terminologiei de pe etichetele produselor, drepturile și obligațiile consumatorilor în contracte, mecanismele de marketing și publicitate etc.

„Îl cunoaște cineva pe consumatorul roman? Știm care este vârsta media a acestuia? Câte limbi străine cunoaște sau câtă școală are?Știm ce preferințe sau ce obișnuințe fac parte din viața acestuia?Ar fi multe întrebările ce astăzi nu au răspuns! Haideți să-l cunoaștem că vorbim de el fără a avea informații esențiale despre acesta! Mulțumesc Asociației InfoCons pentru implicare!Vom solicita și sprijinul altor instituții pentru a avea profilul consumatorului mediu informat.Vom proceda și la notificarea structurilor europene pentru a înțelege că această definiție ne este utilă tuturor!” – Horia Miron Constantinescu-  Președinte Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor

“Educarea și informarea consumatorilor este fundamentul pentru o piață liberă și a unei economii durabile, deoarece orice tensiune, neîncredere, lipsa de acces la informare poate duce la perturbări grave ale pieței, locurilor de muncă. În contextul geopolitic, „stabilitatea” este cuvântul de ordine! Menținerea unei calități a vieții consumatorilor poate fi realizată doar printr-o informare corectă, transparența și o definire clară a “consumatorului mediu informat” “ – Sorin MierleaPreședinte InfoCons

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal