Au intrat in vigoare conditiile tehnice si tarifele pentru acces la infrastructura RCS&RDS in Oradea

ANCOM a comunicat RCS&RDS decizia prin care au fost stabilite conditiile tehnice si economice in care se va realiza accesul furnizorilor de retele publice de comunicatii electronice la infrastructura fizica realizata de catre RCS&RDS in municipiul Oradea. Decizia ANCOM nr. 785/2018 produce efecte in sarcina RCS&RDS incepand cu data de 20 septembrie 2018.
Conditiile tehnice si economice de acces la infrastructura RCS&RDS
Avand in vedere ca infrastructura executata de RCS&RDS in municipiul Oradea este realizata cu sprijinul si participarea administratiei publice locale, conditiile tehnice si economice in care se realizeaza accesul la aceasta infrastructura se supun aprobarii sau, dupa caz, sunt stabilite si impuse de catre ANCOM.
Astfel, RCS&RDS are obligatia sa acorde accesul la infrastructura tuturor furnizorilor care solicita, cu respectarea conditiilor stabilite de ANCOM. Conditiile stabilite de ANCOM se aplica si in favoarea furnizorilor care deja beneficiaza de acces la infrastructura RCS&RDS. ANCOM a stabilit conditiile de acces cu respectarea principiilor nediscriminarii, proportionalitatii si obiectivitatii.
E509 – Clorura de calciu
Tarife
Decizia Autoritatii prevede ca tarifele practicate de RCS&RDS nu vor depasi 84,1 de euro/km/luna pentru serviciul de inchiriere tubeta magistrala pentru fibra optica, 1 euro/buc/luna pentru serviciul de inchiriere bransamente (tubeta) pentru fibra optica, 2,56 euro/0,014mc/luna pentru serviciul de inchiriere spatiu camera/camereta si 13 euro/ora/locatie pentru serviciul de asistenta tehnica. In cazul instalarii unor cabluri de cupru, tarifele pentru primele doua servicii se ajusteaza in mod proportional cu sectiunea acestor cabluri. Tarifele maximale nu includ TVA.
Obligatiile RCS&RDS
RCS&RDS va avea obligatia sa publice, pe pagina de internet proprie, o oferta de referinta pentru accesul la infrastructura, care sa cuprinda toate informatiile esentiale despre infrastructura, precum si un contract standard de acces. Atat oferta de referinta cat si contractul standard de acces trebuie sa respecte conditiile pe care ANCOM le-a stabilit. Compania are la dispozitie un termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei ANCOM pentru a pune in acord contractele in vigoare cu dispozitiile deciziei.
La solicitarea Autoritatii, RCS&RDS are obligatia sa modifice oferta de referinta, contractul standard de acces sau cererea de acces la infrastructura pentru a fi in conformitate cu dispozitiile deciziei. De asemenea, operatorul trebuie sa asigure un punct de contact pentru gestionarea cererilor de acces la infrastructura si pentru a raspunde solicitarilor de informatii in acest sens venite din partea furnizorilor interesati.
Pentru a asigura transparenta gestionarii retelei de infrastructura, RCS&RDS va publica evidenta actualizata cu privire la spatiul liber disponibil al elementelor de infrastructura.
O alta obligatie se refera la asigurarea unor timpi de raspuns si de remediere a deranjamentelor la infrastructura, in functie de tipul de disfunctionalitate inregistrat de reteaua de infrastructura. In cazul nerespectarii indicatorilor privind timpul de remediere a deranjamentelor, RCS&RDS va trebui sa acorde furnizorului afectat o despagubire calculata in functie de valoarea facturii lunare datorate de furnizor pentru utilizarea elementelor de infrastructura.

RCS&RDS are obligatia sa redistribuie trimestrial cheltuielile efective cu redeventa in functie de venit datorata municipiului Oradea, luand in calcul veniturile obtinute de la beneficiarii de acces, precum si veniturile ipotetice obtinute ca urmare a prestarii serviciilor de acces la infrastructura pentru reteaua proprie instalata.

Sursa: ANCOM

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal