Momentele în care ne confruntăm cu o situaţie care ne pune în pericol viaţa sau bunurile sunt întotdeauna tensionante, iar de modul în care acționăm poate depinde viaţa noastră, a familiei sau a altor persoane. Cui trebuie să ne adresăm și ce trebuie să comunicăm?

Pentru orice urgenţă pe teritoriul României, se apelează Sistemul Naţional unic pentru apeluri de urgenţă – 112. Astfel, când apelați numărul de telefon 112, care este gratuit indiferent de operatorul de telefonie, trebuie să comunicați operatorului următoarele informaţii:

  • Ce urgenţă aveți?
  • Unde este urgenţa?
  • Unde vă aflați?
  • De la ce număr de telefon sunați?
  • Care este numele dumneavoastră?

După furnizarea acestor date trebuie să rămâneţi la telefon pentru a fi puși în legătură cu structura abilitată să intervină și pentru a primi eventuale recomandări. Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să apelaţi din nou.

Învăţaţi copiii să apeleze 1-1-2

Întotdeauna spuneţi-le să formeze 1-1-2, dar niciodată să nu vă referiţi la acest număr de urgenţă ca ‘1-12′ sau ’11-2’. Pe tastatura telefonului nu există ca numere/simboluri 11 sau 12, iar copilul poate deveni confuz în formarea numărului.

Momentele în care ne confruntăm cu o situaţie care ne pune în pericol viaţa sau bunurile sunt întotdeauna tensionante, iar de modul în care acționăm poate depinde viaţa noastră, a familiei sau a altor persoane. Cui trebuie să ne adresăm și ce trebuie să comunicăm?

Pentru orice urgenţă pe teritoriul României, se apelează Sistemul Naţional unic pentru apeluri de urgenţă – 112. Astfel, când apelați numărul de telefon 112, care este gratuit indiferent de operatorul de telefonie, trebuie să comunicați operatorului următoarele informaţii:

  • Ce urgenţă aveți?
  • Unde este urgenţa?
  • Unde vă aflați?
  • De la ce număr de telefon sunați?
  • Care este numele dumneavoastră?

După furnizarea acestor date trebuie să rămâneţi la telefon pentru a fi puși în legătură cu structura abilitată să intervină și pentru a primi eventuale recomandări. Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să apelaţi din nou.

Învăţaţi copiii să apeleze 1-1-2

Întotdeauna spuneţi-le să formeze 1-1-2, dar niciodată să nu vă referiţi la acest număr de urgenţă ca ‘1-12′ sau ’11-2’. Pe tastatura telefonului nu există ca numere/simboluri 11 sau 12, iar copilul poate deveni confuz în formarea numărului.

Momentele în care ne confruntăm cu o situaţie care ne pune în pericol viaţa sau bunurile sunt întotdeauna tensionante, iar de modul în care acționăm poate depinde viaţa noastră, a familiei sau a altor persoane. Cui trebuie să ne adresăm și ce trebuie să comunicăm?

Pentru orice urgenţă pe teritoriul României, se apelează Sistemul Naţional unic pentru apeluri de urgenţă – 112. Astfel, când apelați numărul de telefon 112, care este gratuit indiferent de operatorul de telefonie, trebuie să comunicați operatorului următoarele informaţii:

  • Ce urgenţă aveți?
  • Unde este urgenţa?
  • Unde vă aflați?
  • De la ce număr de telefon sunați?
  • Care este numele dumneavoastră?

După furnizarea acestor date trebuie să rămâneţi la telefon pentru a fi puși în legătură cu structura abilitată să intervină și pentru a primi eventuale recomandări. Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să apelaţi din nou.

Învăţaţi copiii să apeleze 1-1-2

Întotdeauna spuneţi-le să formeze 1-1-2, dar niciodată să nu vă referiţi la acest număr de urgenţă ca ‘1-12′ sau ’11-2’. Pe tastatura telefonului nu există ca numere/simboluri 11 sau 12, iar copilul poate deveni confuz în formarea numărului.

Momentele în care ne confruntăm cu o situaţie care ne pune în pericol viaţa sau bunurile sunt întotdeauna tensionante, iar de modul în care acționăm poate depinde viaţa noastră, a familiei sau a altor persoane. Cui trebuie să ne adresăm și ce trebuie să comunicăm?

Pentru orice urgenţă pe teritoriul României, se apelează Sistemul Naţional unic pentru apeluri de urgenţă – 112. Astfel, când apelați numărul de telefon 112, care este gratuit indiferent de operatorul de telefonie, trebuie să comunicați operatorului următoarele informaţii:

  • Ce urgenţă aveți?
  • Unde este urgenţa?
  • Unde vă aflați?
  • De la ce număr de telefon sunați?
  • Care este numele dumneavoastră?

După furnizarea acestor date trebuie să rămâneţi la telefon pentru a fi puși în legătură cu structura abilitată să intervină și pentru a primi eventuale recomandări. Dacă legătura cu numărul 112 se întrerupe, trebuie să apelaţi din nou.

Învăţaţi copiii să apeleze 1-1-2

Întotdeauna spuneţi-le să formeze 1-1-2, dar niciodată să nu vă referiţi la acest număr de urgenţă ca ‘1-12′ sau ’11-2’. Pe tastatura telefonului nu există ca numere/simboluri 11 sau 12, iar copilul poate deveni confuz în formarea numărului.

I

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal