ANCOM detaliaza cerințele privind includerea în contracte a vitezelor la internet si a modalitatii de masurarea a acestora

Elaborând acest Ghid, ANCOM le pune la dispoziție furnizorilor instructiuni pentru o exprimare coerenta a vitezelor și a procedurii de masurare a acestora în cadrul contractelor cu utilizatorii. Ghidul ANCOM detaliaza si cerintele pe care trebuie sa le îndeplineasca un consumator pentru a înregistra o sesizare valida și pentru a putea solicita remedii si obliga operatorii sa menționeze toate remediile pe care le pot acorda consumatorilor.

Cerințe legale actuale pentru furnizori

În vederea asigurarii transparenței informațiilor privind calitatea serviciului oferit, conform Deciziei ANCOM nr. 1112/2017, furnizorii de servicii de acces la internet au obligația de a preciza în contracte valorile urmatorilor indicatori tehnici de calitate:
  • în cazul serviciului de acces la internet furnizat prin rețele fixe – viteza minima de transfer al datelor, viteza de transfer al datelor disponibila în mod normal, viteza maxima de transfer al datelor și viteza promovata de transfer al datelor (cea pe care furnizorul o utilizeaza în informarile cu scop comercial);
  • în cazul serviciului de acces la internet furnizat prin rețele mobileviteza maxima estimata de transfer al datelor și viteza promovata de transfer al datelor.
De asemenea, pentru a asigura posibilitatea de evaluare a calitații serviciului oferit, informațiile despre viteze, pe care furnizorii de servicii de acces la internet sunt obligați sa le includa în contracte, trebuie sa fie însoțite de mai multe detalii, printre care și procedura pe care consumatorii o pot urma pentru a masura performanța reala a serviciului de acces la internet.

Ghidul ANCOM cu noi recomandari pentru furnizori

Ghidul elaborat de ANCOM aduce clarificari și exemple de bune practici privind cerințele legale pe care furnizorii trebuie sa le implementeze în ceea ce privește includerea în contracte a informațiilor privind vitezele de acces la internet prin rețele fixe și mobile, precum:
  • modul în care trebuie exprimate valorile vitezelor;
  • factorii care pot influența atingerea vitezelor astfel încât utilizatorii sa înțeleaga aspectele care pot afecta rezultatele unei masuratori;
  • condițiile în care se recomanda a fi efectuate masuratorile de catre utilizatori pentru a putea obține vitezele de acces la internet din contract, spre exemplu condiții referitoare la terminalul de pe care se efectueaza masuratorile;
  • aspecte ce trebuie cuprinse în procedura de masurare a vitezelor în vederea constatarii unor diferențe importante, permanente sau care se repeta la intervale regulate, între performanța reala a serviciului și cea indicata în contract, spre exemplu câte zile trebuie efectuate masuratorile, câte masuratori se efectueaza pe zi și la ce intervale de timp;
  • modalitatea în care un utilizator poate depune o sesizare privind nerespectarea clauzelor contractuale, pentru a putea beneficia de remedii.
Ghidul privind implementarea cerințelor referitoare la includerea în contracte a informațiilor referitoare la vitezele de acces la internet prin rețele fixe și mobile poate fi consultat aici.
Sursa:A.N.C.O.M.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal