Alerta de Ziua Mondiala a Proprietatii Intelectuale ! 41.92 % din produsele ce fac obiectul alertelor rapide ale Uniunii Europene sunt contrafacute !

Cu ocazia Zilei Mondiale a Proprietatii Intelectuale (26 Aprilie), InfoCons vine in sprijinul consumatorilor prin Aplicatia Globala InfoCons cu Alertele rapide pentru produsele nealimentare la nivelul Uniunii Europene si cu o noua functionalitate, aceea de a putea cauta in sectiunea Alerte produsele contrafacute prin inserarea unui cuvant cheie in sectiunea dedicata cautarii !

41.92 % din produsele ce fac obiectul alertelor rapide ale Uniunii Europene sunt contrafacute !

Ca exemplu sunt produse din gama de : imbracaminte , incaltaminte , cosmetice , parfumuri , jucarii, componente electronice ,  etc.

 

Produs: Parfum

Denumire : CHANCE

Marcă : Chanel

Descrierea produsului : 100 ml de apă roz de toaletă

Descrierea ambalajului :  Produsul este distribuit într-o sticlă de sticlă, cu duză de pulverizare încorporată și un capac transparent din plastic, ambalat într-o cutie de carton și a fost, de asemenea, vândut online.

Tip de risc :  Riscuri pentru sănătate/altele

Descrierea riscului:  Produsul este contrafăcut și nu dispune de evaluarea obligatorie a siguranței sănătății umane. Prin urmare, atunci când este utilizat ca concediu pe produs, ar putea duce la efecte adverse asupra sănătății.

conform Safety Gate

Produs Pantaloni pentru copii

Marcă : LACOSTE

Descrierea produsului :  Pantaloni sport pentru copii, destinate copiilor cu vârsta de până la 14 ani. Pe piciorul stâng există un model brodat al unui crocodil și inscripția „LACOSTE”.

Tip de risc  : Leziuni

Descrierea riscului Dispoziții legale (la nivelul UE) și standarde europene în raport cu care produsul a fost testat și nu s-a conformat Cordonul din zona taliei poate deveni prins în timpul diferitelor activități ale copilului, provocând, eventual, răniri.

conform Safety Gate

 

Produs Pantaloni pentru copii

Marcă : MAYORAL

Descrierea produsului Pantaloni sport pentru copii cu o bandă din piele maro atașată pe piciorul stâng al pantalonilor cu inscripția „Băieți primari”, cu cordoane în zona taliei. Inscripțiile „SINCE 1941, MAYORAL, BOYS colecție confort & DURABILITATE” sunt vizibile pe etichetă.

Tip de risc :  Leziuni

Descrierea riscului :  Dispoziții legale (la nivelul UE) și standarde europene în raport cu care produsul a fost testat și nu s-a conformat Cordonul din zona taliei poate fi prins în timpul diferitelor activități ale copiilor, provocând leziuni.

conform Safety Gate

Pentru a fi la curent cu toate alertele emise de Uniunea Europeana , InfoCons pune la dispozitia consumatorilor Aplicatia Gratuita InfoCons . Prin descarcarea aplicatiei de pe App Store , Google Play sau App Gallery , consumatorii au acces direct si transparent la alertele pentru produsele nealimentare , actualizate zilnic si insotite de detalii precum :

– denumire produs ;

– tara vizata ;

– gradul de risc ;

-orginea produsului ;

-data la care intra alerta in vigoare ;

-imaginea cu produsul ce face obiectul alertei ;

Produsele ce fac obiectul alertelor rapide prezintă riscuri de ștrangulare, răni, sufocare, electrocutare, apariția anumitor boli sau alergii, incendiu etc.

  1. Statistica privind tarile care au emis aceste alerte

Tarile care au emis cele mai multe alerte sunt : Italia cu 17.69 % din totalul alertelor emise, urmata de Suedia cu 16.15 % si Germania cu 11.41 %.

La polul opus tarile care au emis cele mai putine alerte sunt : Spania si Croatia cu 0.12 % din totalul alertelor emise si Slovacia si Letonia cu 0.25 %.

Situatia privind alertele emise de fiecare tara este urmatoarea :

  • Italia – 17.69 % ;
  • Suedia – 16.15 % ;
  • Germania – 11.41 % ;
  • Franta – 8.46 % ;
  • Cehia – 8.2 % ;
  • Ungaria – 5.51 % ;
  • Danemarca – 5 % ;
  • Lituania – 3.84 % ;
  • Polonia – 3.71 % ;
  • Cipru – 2.82 % ;
  • Finlanda – 2.82 % ;
  • Irlanda – 2.38 % ;
  • Norvegia – 1.92 % ;
  • Tarile de Jos – 1.79 % ;
  • Malta – 1.53 % ;
  • Estonia – 1.28 % ;
  • Romania – 1.28 % ;
  • Belgia – 0.89 % ;
  • Austria 0.64 % ;
  • Portugalia – 0.64 % ;
  • Bulgaria – 0.51 % ;
  • Grecia – 0.38 % ;
  • Slovenia – 0.38 % ;
  • Letonia -0.25 % ;
  • Slovacia – 0.25 % ;
  • Croatia – 0.12 % ;
  • Spania – 0.12%
  1. Statistica privind tarile de provenienta a produselor ce au facut obiectul alertelor emis

Tarile de origine ale produselor ce au facut obiectul alertelor sunt :

  • Republica Populara Chineza – 47.17 % ;
  • Necunoscuta – 11.92 % ;
  • Italia – 10.12 % ;
  • Germania – 6.41 % ;
  • Polonia – 3.58 % ;
  • Regatul Unit – 3.07% ;
  • Franta – 2.56 % ;
  • Turcia – 2.30 % ;
  • Spania – 1.28 % ;
  • Statele Unite – 1.15 % ;
  • Emiratele Arabe Unite- 0.89 % ;
  • Cehia – 0.76 % ;
  • Japonia -0.76 % ;
  • India – 0.64 % ;
  • Norvegia – 0.64 % ;
  • Tarile de Jos – 0.64 % ;
  • Bangladesh – 0.38 % ;
  • Belgia – 0.38 % ;
  • Lituania – 0.38 % ;
  • Republica Coreea – 0.38 % ;
  • Slovacia – 0.38 % ;
  • Ungaria – 0.38 % ;
  • Uruguay – 0.38 % ;
  • Cipru -0.25 % ;
  • Maroc – 0.25 % ;
  • Suedia – 0.25 % ;
  • Thailanda – 0.25 % ;
  • Africa de Sud – 0.12 % ;
  • Austria – 0.12 % ;
  • Brazilia – 0.12 % ;
  • Bulgaria – 0.12 % ;
  • Chile – 0.12 % ;
  • Elvetia -0.12 % ;
  • Estonia – 0.12 % ;
  • Finlanda – 0.12% ;
  • Grecia – 0.12 % ;
  • Hong Kong – 0.12% ;
  • Letonia -0.12 % ;
  • Mauritania – 0.12 % ;
  • Mexic -0.12 % ;
  • Nigeria -0.12% ;
  • Portugalia – 0.12 % ;
  •  Taiwan -0.12 % ;
  • Tunisia – 0.12% ;
  • Ucraina – 0.12 % .

Republica Populara Chineza este tara de provenienta de unde provind produsele ce au facut obiectul alertelor cu o pondere de 47.17 % din totalul tarilor de provenienta, urmata de Italia cu 10.12 % si Germania cu 6.41 %.

Sunt si produse ce au facut obiectul alertelor unde nu a putut fi identificata tara de provenienta, ponderea acestora fiind de 11.92 % .

La polul opus sunt tari din care provind produsele ce au facut obiectul alertelor cu o pondere de 0.12 % dintre care amintim : Africa de Sus, Austria, Brazilia, Bulgaria, Chile, Elvetia, ESTONIA, Finlanda, Grecia, Hong Kong, Letonia, Mauritia ,  Mexic, Nigeria, Portugalia , Taiwan, Tunisia si Ucraina.

 

  1. Statistica privind produsele care au fost identificate ca fiind contrafacute

 

41.92 % din produsele ce au facut obiectul alertelor sunt contrafacute .

Pentru 57.30 % din produse ce au facut obiectul alertelor nu a fost identificat daca sunt sau nu contrafacute .

Iar 0.76 % nu sunt contrafacute.

 

  1. Statistica dupa tipul de risc al produselor ce au facut obiectul alertelor

 

  • Risc chimic – 49.48 % ;
  • Leziuni – 18.58 % ;
  • Risc asupra mediului – 15. 76 % ;
  • Sufocare – 9.10% ;
  • Soc electric – 6.02 % ;
  • Incendiu – 5.89 % ;
  • Arsuri – 4.35 % ;
  • Daune produse vederii – 1.92 % ;
  • Risc microbiologic -1.28 % ;
  • Strangulare – 1.28% ;
  • Risc pentru sanatate – 1.02 % ;
  • Interferente electroganetice – 0.64 % ;
  • Taieturi – 0.64% ;
  • Explozie si otravire prin inhalare – 0.64% ;
  •  Imobilizare – 0.25 %;
  • Asfixiere – 0.12 % ;
  • Vatamarea auzului – 0.12%

Din punct de vedere al riscului produselor contrafacute cel  chimic reprezinta ponderea cea mai mare pe care au au produsele ce au facut obiectul alertelor, cu o pondere de 49.48 % , urmat de riscul de leziuni cu 18.58 % si riscul asupra mediului cu 15.76 % .

La polul opus ponderea cea mai mica privind gradul de risc o reprezinta riscul de asfixiere si vatamarea auzului cu 0.12 %.

Din punctul de vedere al tipului de alerta, 89.61 % din alertele emise sunt incadrate la Risc Grav .

 

 

5. Statistica privind categoriile produselor ce au facut obiectul alertelor

Produsele cosmetice reprezinta cea mai mare categorie de produse care fac obiectul alertelor, respectiv 22.30 % din totalul categoriilor, urmate de jucarii cu 15.89 % si aparatele si echipamentele electrice cu 14.23 % .

 

  • Produse cosmetice – 22.30 % ;
  • Jucarii – 15.89 % ;
  • Aparate și echipamente electrice -14.23 % ;
  • Autovehicule – 9.10% ;
  • Îmbrăcăminte, textile și articole de modă – 5.25 % ;
  • Tigari electronice si tigari electronice de unica folosinta – 5 % ;
  • Produse chimice – 4.48 % ;
  • Utilaje – 4.23 % ;
  • Bijuterii – 2.30 % ;
  • Articole pentru îngrijirea copilului și echipamente pentru copii – 2.17% ;
  • Echipamente de iluminat – 2.05 % ;
  • Echipamente de protecție – 2.05 % ;
  • Echipamente sportive/pentru activități recreative – 1.66 % ;
  • Articole pirotehnice – 1.41 % ;
  • Articole decorative – 1.28 % ;
  • Aparate cu gaz și componente ale acestora – 1.15 % ;
  • Mobilier – 1.02 % ;
  • Ghirlande luminoase – 0.89 % ;
  • Gadgeturi -0.64 % ;
  • Accesorii de bucătărie/gătit – 0.64% ;
  • Echipamente de comunicații și media – 0.38 % ;
  • Indicatoare cu laser – 0.38 % ;
  • Articole sportive – 0.12 % ;
  • Alte categorii ( robinete, scara telescopica, clema de par,motocicleta de marfa, etc ) – 0.12 % .

Aplicația Globală InfoCons a fost premiată anul trecut (26 Aprilie 2023) cu diploma de excelență sub egida World Intellectual Property Organization ( WIPO )  și  recunoscută drept unica soluție inovatoare , care vine în sprijinul cetățenilor în calitatea lor de consumatori cu informații despre peste 3.500.000 de produse agroalimentare , cosmetice , electrice și electrocasnice.

Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale este cel mai important eveniment anual dedicat celebrării creativității și inovării la nivel mondial derulat sub coordonarea și sub patronajul general al Organizației Mondiale a Proprietății Intelectuale. Tema de anul acesta, stabilită de Organizația Mondială a Proprietății Intelectuale (World Intellectual Property Organisation), este „Proprietatea Intelectuală și Obiectivele de Dezvoltare Durabilă: construind viitorul nostru comun cu inovație și creativitate”Anul acesta, România marchează Ziua Mondială a Proprietății Intelectuale printr-o serie de manifestări derulate pe parcursul întregii luni aprilie, toate încununate cu marcarea festivă a zilei de 26 aprilie 2024 la Curtea de Apel, Bucuresti.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal