Alege în cunoștință de cauză! Alege să fii informat! Completează Chestionarul online!
Pe întreg teritoriul UE, consumatorii au dreptul la informaţii clare referitoare la bunurile, serviciile și conţinutul acestora înainte de a face cumpărături (online, via telefon, prin intermediul unui magazin sau prin vânzările la domiciliu).
Consumatorii se pot de asemenea răzgândi şi pot anula contractele încheiate online, via telefon, comandă prin email sau în magazinele obişnuite în decurs de 14 zile (`dreptul de retragere`) fără să ofere un motiv anume.
Dreptul de retragere = dreptul de a îţi schimba părerea. Ca şi consumator aveţi 14 zile începând de la livrarea bunurilor (sau încheierea contractului de servicii) să vă retrageţi din contract (să anulaţi contractul) fără să menţionaţi vreun motiv. Trebuie doar să informaţi comerciantul că vă retrageţi din contract. Apoi trebuie să trimiteţi bunurile înapoi în decurs de maxim 14 zile.
Există de asemenea norme clare privind livrarea bunurilor şi transferul riscului, cât si norme specifice pentru transparenţa preţurilor (inclusiv interzicerea butoanelor de comanda online pre-bifate), norme privind taxele pentru utilizarea mijloacelor de plată și taxele pentru comunicare prin telefon, odată ce contractul este încheiat. Toate aceste norme sunt stabilite în Directiva privind Drepturile Consumatorului (DDC) 2011/83/UE.
Următorul chestionar îşi propune să adune opinia dumneavoastră legată de aspecte specifice ale aplicării acestor norme şi o să ajute serviciile Comisiei să evalueze funcţionarea acestor norme puse în practică pe teritoriul ţărilor UE. Opinia dumneavoastră este esenţiala în această privinţă.
Completează chestionarul aici!