- comercializare de pachete promotionale fara a exista la locul de vanzare unitatea de produs si pretul aferent acesteia, astfel incat sa rezulte avantajul specific pretului;
- comercializare de pachete promotionale cu un pret afisat la locul de vanzare, incorect in raport cu pretul unitatii de produs;
- comercializare de pachete cu clopotel cadou pentru copii, fara a exista in ambalaj clopotelul;
- comercializare de dulciuri pentru copii cu promotia depasita sau fara a exista la locul de vanzare informatii cu privire la prelungirea promotiei;
- comercializare de produse alimentare cu elemente de identificare incomplete inscriptionate pe eticheta de produs (lipsa conditii de pastrare);
- comercializare de produse alimentare avand inscriptionat pe fata principala a ambalajului in campul vizual principal informatii fara traducere in limba romana;
- comercializare de produse alimentare cu denumire incorecta inscriptionata pe eticheta producatorului in raport cu ingredientele declarate pe eticheta de produs;
- comercializare de produse alimentare cu necorelari intre denumirea inscriptionata pe fata principala a ambalajului si spatele ambalajului sau cu mentiuni incorecte pe fata principala a ambalajului;
- neconcordante intre denumirea inscriptionata pe eticheta produsului fata de cea inscriptionata pe eticheta de pret;
- au fost constatate deficiente la comercializarea maslinelor negre vrac, in sensul ca la locul de vanzare nu existau informatii cu privire la metoda de innegrire, deficiente care au fost remediate;
- comercializare de pachete mixte (dulciuri si jucarii de plus) fara a avea, in cazul jucariilor, avertismentele de siguranta si informatii in limba romana cu privire la materialul din care sunt confectionate jucariile;
- comercializare de jucarii cu un pret de referinta afisat diferit de cel ce rezulta din istoricul de pret al punctului de lucru;
- comercializare pachete (dulciuri si jucarii plus) fara a exista, in cazul jucariilor, recomandari privind varsta minima si maxima a copiilor carora le sunt adresate;
- la produsele zaharoase expuse in vederea comercializarii cu pret afisat la raft, nu se prezintau catre consumatorul final informatii privind substantele alergene intr-un mod evidentiat prin caracteristici grafice, care sa le diferentieze clar de restul listei de ingrediente: font, stilul carateristicilor sau culoare de fond .
- nu existau informatii privind etichetarea produselor care fac parte integranta din punguta cadou si care sunt confectionate din alte materiale (ex: textil, lipsa compozitiei fibroase la jucaria reprezentand coarne ren plastic; cana sau alte materiale, globuri sau jucarii pentru copii)
- La anumite produse din ciocolata s-a constat faptul ca in prezentarea ingredientelor se foloseste sintagma ,,lapte alpin “, ceea ce este susceptibil de a induce consumatorului final ideea ca laptele ar putea contine ingrediente ce i-ar oferi si alte proprietati care l-ar situa superior calitativ laptelui destinat consumului uman. De asemenea sintagma ,,crema de iarna` din denumirea produselor enumerate, suscita curiozitatea consumatorului de a achizitiona pentru a vedea ce contine crema de iarna, pe eticheta produsului neexistand nicio explicatie a ceea ce insemna ,,crema de iarna`, inducand consumatorului ideea ca acest produs ar avea calitati pe care alte produse similare nu le-ar avea.
Sursa: ANPC.
– Cum să ai o dietă mai sănătoasă în 2019 (partea I)
– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!