A fost lansată Agenda Consumatorilor 2030 – Află cele 4 domenii-cheie de acțiune pentru consumatori cu InfoCons Protecția Consumatorului !
Cuprins InfoCons Protecția Consumatorilor
- Finalizarea Pieței Unice pentru Consumatori
- Echitate digitală și protecția consumatorilor online
- Promovarea consumului sustenabil
- Aplicare eficientă a legii și despăgubiri pentru consumatori
Strategia InfoCons 2030 se subsumează Strategiei Europene pentru Protecția Consumatorilor, contribuind direct la obiectivele Uniunii Europene privind creșterea nivelului de informare, protecție și educare a consumatorilor. În acest context, InfoCons continuă să se implice activ în implementarea direcțiilor europene la nivel național, prin instrumente, campanii și programe dedicate cetățenilor.
Comisia Europeană a adoptat Agenda Consumatorilor 2030, un nou plan strategic care stabilește direcțiile principale pentru politica UE în domeniul protecției consumatorilor în următorii cinci ani. Cu peste 450 de milioane de consumatori care contribuie considerabil la economia Uniunii Europene, este esențial ca aceștia să fie protejați, informați și susținuți în fața schimbărilor rapide din piață.
Pentru a răspunde provocărilor actuale, costul ridicat al vieții, digitalizarea accelerată, comerțul electronic în continuă expansiune, Agenda Consumatorilor 2030 se concentrează pe patru domenii-cheie, în care InfoCons continuă să fie un partener activ și implicat în protejarea drepturilor consumatorilor.
InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – Alegerile locale parțiale din 2025 – Calendar și lista candidaților pentru Primăria Municipiului București ! InfoCons Protecția Consumatorilor te informează !
-
Finalizarea Pieței Unice pentru Consumatori
UE propune un Plan de Acțiune pentru a elimina barierele transfrontaliere care încă limitează accesul consumatorilor la produse și servicii din alte state membre. Printre priorități se numără:
- evaluarea Regulamentului privind blocarea geografică,
- facilitarea accesului la servicii financiare din alte țări UE,
- sprijin pentru comparația ofertelor și mobilitate în călătorii.
În sprijinul unei Piețe Unice funcționale, InfoCons oferă consumatorilor informații clare și transparente privind drepturile lor atunci când cumpără produse sau servicii din alte state member și pune la dispoziție Aplicația Gratuită de Protecția Consumatorilor InfoCons, un instrument util pentru informare rapidă, verificarea produselor și luarea unor decizii corecte oriunde în UE.
-
Echitate digitală și protecția consumatorilor online
În 2026, Comisia va propune Digital Fairness Act, un regulament ce va combate:
- dark patterns (elemente de design care manipulează consumatorii),
- personalizarea abuzivă a conținutului,
- funcții digitale care exploatează vulnerabilitățile consumatorilor,
- expunerea minorilor la riscuri online.
Se urmărește și simplificarea normelor pentru companii, precum și creșterea protecției împotriva fraudelor online.
În contextul digitalizării accelerate, InfoCons derulează campanii naționale privind siguranța utilizatorilor online, incluzând protejarea datelor personale, identificarea fraudelor și evitarea manipulării digitale.
De asemenea, InfoCons informează consumatorii la nivel global prin intermediul Aplicației InfoCons, o aplicație dezvoltată independent și transparent, disponibilă în 33 de limbi, prin intermediul căreia consumatorii pot lua decizii informate și sigure.
InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – Atenție la biletele false pentru evenimente și Revelion ! InfoCons protectia consumatorilor de securitate cibernetica
-
Promovarea consumului sustenabil
UE va sprijini statele membre în:
- combaterea greenwashing-ului,
- promovarea produselor durabile și reparabile,
- dezvoltarea economiei circulare prin susținerea reutilizării, reparării și reducerii risipei.
Referitor la tema sustenabilității și la dezvoltarea accelerată a preocupărilor privind amprenta de carbon, precum și în contextul agravării efectelor schimbărilor climatice, InfoCons subliniază necesitatea ca fiecare consumator să fie informat, educat și protejat în ceea ce privește amprenta de carbon a produselor, serviciilor și infrastructurii (clădiri, locuințe, mijloace de transport, drumuri etc.).
În acest sens, InfoCons a inițiat Prima Campanie Națională dedicată amprentei de carbon, realizată în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, Ministerul Energiei, precum și Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Secretariatului General al Guvernului.
De asemenea, InfoCons promovează alegeri de consum sustenabile, repararea și reutilizarea produselor și informarea corectă a consumatorilor privind etichetele ecologice și impactul asupra mediului.
-
Aplicare eficientă a legii și despăgubiri pentru consumatori
Creșterea comerțului electronic a dus la o invazie de produse:
- nesigure,
- neconforme,
- provenite în special din țări terțe.
Comisia va revizui Regulamentul privind Cooperarea pentru Protecția Consumatorilor și va întări aplicarea legislației, inclusiv prin:
- centralizarea unor competențe în cazuri specifice,
- îmbunătățirea coordonării autorităților naționale,
- supravegherea sporită a siguranței produselor.
Pentru a proteja consumatorii de produse neconforme și practici comerciale incorecte, InfoCons informează publicul asupra alertelor europene privind produsele periculoase, ce pot fi regăsite în cadrul Aplicației Gratuite de Protecția Consumatorilor InfoCons, la secțiunea Alerte. De asemenea, InfoCons a desfășurat și continua să desfășoare campanii privind siguranța produselor, etichetare corectă și modul în care consumatorii pot identifica nereguli.
InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – Primul studiu privind mezeluri tip Salam Sinaia cu până la 5 aditivi alimentari / E-uri și 46 grame de grăsimi pentru 100 grame de produs !
Agenda Consumatorilor 2030 va fi discutată anual în cadrul Summitului Consumatorilor, iar Forumurile Ministeriale dedicate protecției consumatorilor vor oferi orientări strategice pentru aplicarea ei. Aceasta completează alte inițiative ale Comisiei Europene, precum Strategia pentru Piața Unică sau Busola Competitivității.
Semnătura : Departamentul InfoCons de Comunicare

















