InfoCons: Cumparaturile online si datele personale puse la dispozitie in timpul navigarii pe internet

Din pozitia consumatorului, avantajele comertului online sunt legate de:
–   timp: consumatorul  poate vizita mai multe magazine virtuale intr-un timp foarte scurt (mult mai scurt decat timpul pe care il implica prezenta fizica a unei persoane intr-un magazin real);
–   libertatea de a alege: datorita numarului mare de magazine pe care consumatorul le poate vizita, acesta va avea posibilitatea de a alege un produs in functie de un numar mult mai mare de optiuni (pret, data livrarii, culoare, etc.);
Totusi, unele site-uri nu sunt legale. Alege intotdeuna site-uri sigure!
 
Daca observi ca datele tale apar pe site-uri unde tu nu ai permis afisajul lor, adreseaza-te celui care intretine site-ul.
 Daca datele acestuia nu sunt afisate,in Romania te poti adresa Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal  (http://www.dataprotection.ro/)

In UE te adresezi catre European Data Protection Superviser.

In acest sens este si  Legea nr. 677/2001, pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.

Atentie la Spamuri!
Efectuarea de comunicari comerciale prin posta electronica este interzisa, cu exceptia cazului in care destinatarul si-a exprimat in prealabil consimtamantul expres pentru a primi asemenea comunicari.
Comunicarile comerciale care constituie un serviciu al societatii informationale sau o parte a acestuia, in masura in care sunt permise, trebuie sa respecte cel putin urmatoarele conditii:
 – sa fie clar identificabile ca atare;

 – persoana fizica sau juridica in numele careia sunt facute sa fie clar identificata;
– ofertele promotionale, precum reducerile, premiile si cadourile, sa fie clar identificabile, iar conditiile care trebuie indeplinite pentru obtinerea lor sa fie usor accesibile si clar prezentate;
–   competitiile si jocurile promotionale sa fie clar identificabile ca atare, iar conditiile de participare sa fie usor accesibile si clar prezentate;
–    orice alte conditii impuse prin dispozitiile legale in vigoare.
Intr-un recent studiu Eurostat (14 decembrie 2011), se arată că în 2011, 73% din locuitorii Uniunii Europene aveau acces la internet.
În România doar 47% din locuitori au acces la internet, de 3 ori mai mult decat in 2006.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal