Din pozitia consumatorului, avantajele comertului online sunt legate de:
– timp: consumatorul poate vizita mai multe magazine virtuale intr-un timp foarte scurt (mult mai scurt decat timpul pe care il implica prezenta fizica a unei persoane intr-un magazin real);
– libertatea de a alege: datorita numarului mare de magazine pe care consumatorul le poate vizita, acesta va avea posibilitatea de a alege un produs in functie de un numar mult mai mare de optiuni (pret, data livrarii, culoare, etc.);
Totusi, unele site-uri nu sunt legale. Alege intotdeuna site-uri sigure!
Daca observi ca datele tale apar pe site-uri unde tu nu ai permis afisajul lor, adreseaza-te celui care intretine site-ul.
Daca datele acestuia nu sunt afisate,in Romania te poti adresa Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal (http://www.dataprotection.ro/)
In UE te adresezi catre European Data Protection Superviser.
In acest sens este si Legea nr. 677/2001, pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
Atentie la Spamuri!
Efectuarea de comunicari comerciale prin posta electronica este interzisa, cu exceptia cazului in care destinatarul si-a exprimat in prealabil consimtamantul expres pentru a primi asemenea comunicari.
Comunicarile comerciale care constituie un serviciu al societatii informationale sau o parte a acestuia, in masura in care sunt permise, trebuie sa respecte cel putin urmatoarele conditii:
– sa fie clar identificabile ca atare;
– persoana fizica sau juridica in numele careia sunt facute sa fie clar identificata;
– ofertele promotionale, precum reducerile, premiile si cadourile, sa fie clar identificabile, iar conditiile care trebuie indeplinite pentru obtinerea lor sa fie usor accesibile si clar prezentate;
– competitiile si jocurile promotionale sa fie clar identificabile ca atare, iar conditiile de participare sa fie usor accesibile si clar prezentate;
– orice alte conditii impuse prin dispozitiile legale in vigoare.
Intr-un recent studiu Eurostat (14 decembrie 2011), se arată că în 2011, 73% din locuitorii Uniunii Europene aveau acces la internet.
În România doar 47% din locuitori au acces la internet, de 3 ori mai mult decat in 2006.