Produse BIO (Click aici pentru a accesa secțiunea Teste Comparative) – știi ce conțin? Peste 80% din produsele analizate conțin Aditivi alimentari (E-uri)!

Vrei să știi mai multe? Ajută-ne să te ajutăm – Fii membru! (Click aici pentru a fi si tu consumator european)

Am analizat 21 de produse BIO, pe baza informațiilor de pe etichetă, provenind de la 5 producători / furnizori / distribuitori: Delaco Distribution SA, Econatura Life Concept SRL, De Silva Exclusiv SRL, Carrefour Romania SA, Bio Mania SRL.

În cadrul studiului au fost identificate 7 categorii de produse, și anume: băutură vegetală (din orez, migdale sau soia), ciocolată, iaurt cu fructe, napolitane, Ketchup, maioneză și chiar supă instant.

Fii informat! Descarcă GRATUIT aplicația InfoCons – Scaneaza Codul de Bare și află ce conțin produsele tip gumă de mestecat și ce însemnă E-uril conținute de acestea.

banner-appstore banner-google-play*

*(Click pe pictograma pentru a descărca GRATUIT aplicația mobilă în funcție de sistemul de operare al telefonului mobil deținut)

Ca urmare a realizării acestui studiu a reieșit faptul că, în ceea ce privește numărul de E-uri, din cele 21 de tipuri de produse studiate, doar 4 produse nu au în conținut E-uri.

  • 19% din produsele analizate nu conține E-uri
  • 48% din produsele analizate au in continut 1 E;
  • 24% din produsele analizate au in continut 2 E-uri;
  • 9% din produsele analizate au in continut 3 E-uri.

Doar 47.61% din produsele ce fac prezentul studiu au specificat conținutul de alergeni pe etichetă.

Toate produsele studiate au trecute informatiile nutritionale pe eticheta produselor, valoarea energetică prezentând o variație de la 0.1 kcal/100 grame pana la 672 kcal/100 grame.

Conținutul de zaharuri este menționat pe etichetă în cazul a 95.23% din produse, iar acesta variază de la 0.1 g/100g de produs pana la 49 g/100g de produs și 90.47% din produse au menționat pe eticheta conținutul de sare cu valori de la 0.05g/100g pana la 14g/100g.

Dacă în cazul produselor BIO de tip ciocolată a fost identificat un număr maxim de 3 E-uri, media fiind de 1 E/produs, în cadrul produselor obișnuite analizate în studiile anterioare putem observa un maxim de 4 E-uri, cu o medie de 2 E-uri / produs în cazul ciocolatei cu lapte și un maxim de 8 E-uri, cu o medie de 2-3 E-uri / produs în cazul pralinelor de ciocolată.

În ceea ce privește Iaurtul cu fructe, în cazul produselor BIO constatăm un maxim de 2 E-uri, aceasta fiind și media per produs, comparativ cu un maxim de 6 E-uri întâlnit în cazul produselor obișnuite cuprinse în studiul anterior pe produse tip iaurt cu fructe. Diferența este sesizată și în cazul conținutului de fruct, dacă în cazul produselor BIO acesta este reprezentat exclusiv de produse naturale, în cazul produselor obisnuite fructul poate fi înlocuit sau suplimentat de aromele sintetice.

Maioneza BIO cuprinsă în acest studiu prezintă un adaos de 2 aditivi alimentari, față de un maxim de 7 E-uri regăsite în studiul anterior pe produse tip maioneza, cu o medie de 4-5 E-uri/produs.

Produsul BIO tip ketchup cuprins în studiul actual nu contine aditivi alimentari, față de produsele cuprinse în studiul anterior pe produse tip ketchup, în care s-a regăsit un maxim de 9 E-uri, cu o medie de 4-5 E-uri/produs.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză. Studiul a fost realizat în perioada 30 Martie – 5 Aprilie 2016, pe baza informațiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor tip halva existente pe piața românească. Pentru a vizualiza rezultatele complete ale studiului, accesați tabelul aici.

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal