In perioada 1 Aprilie – 12 Aprilie 2016 – InfoCons – Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania a realizat un studiu pe etichetele produselor tip bautura de soia, existente pe piata romaneasca.
Au fost studiate etichetele a 16 de produse tip bautura de soia de la 5 producatori/ furnizori.
Numarul de E-uri continute in produsele ce au facut obiectul studiului variaza intre 1 si 5 E-uri:
- 20 % din produsele analizate au in continut 1 E-uri;
- 30 % din produsele analizate au in continut 2 E-uri;
- 30 % din produsele analizate au in continut 3 E-uri;
- 10 % din produsele analizate au in continut 4 E-uri;
- 10 % din produsele analizate au in continut 5 E.
Produsele ce fac prezentul studiu au mentionat pe eticheta cantitatea per produs astfel: 25% dintre ele au mentionata cantitatea in g (grame) si 75% dintre produsele analizate au mentionate cantitatea in L ( litru ).
Toate produsele analizate au mentionate pe eticheta valorile nutritionale, astfel ca valoarea energetica este cuprinsa intre 19 kcal / 100 g pana la 504 kcal / 100 g.
93.75 % dintre produsele analizate au mentionat pe eticheta Sarea, aceasta are valori cuprinse de la 0.002 /100 g pana la 0.26 g / 100 g.
Si 68.75 % dintre produsele analizate au mentionate pe eticheta Alergeni din continut.
Totodata, produsele tip bautura de soia care au stat la baza studiului au ca producatori/furnizori urmatoarele companii: Alpro Company, Delaco Distribution SA, Sano Vita SRL, Dr. Oetker RO SRL, Mega Image SRL,
Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.