Știaţi că…

  • achiziţia cosmeticelor trebuie efectuată numai din magazine şi/sau raioane specializate, unde se eliberează documente de cumpărare (factură, bon fiscal, chitanţa fiscală), de care vor avea neapărat nevoie în caz de reclamaţie; în plus, produsele originale nu se vând în afara lanţurilor de distribuţie cum ar fi tarabele sau persoane fizice “cu sacoşa`;
  • este necesară o atenţie la preţuri, deoarece preţurile prea mici propuse sunt dubioase, ele provin cu siguranţă din filiere paralele;
  • verifică dacă calitatea ambalajului corespunde valorii produsului; sunt şanse mari ca un produs zis “de lux`, ambalat în pungă de plastic sau intr-o cutie banală, să fie de fapt o contrafacere;
  • o calitate proastă a tipăririi pe eticheta poate ascunde o contrafacere;
  • unii producători şi importatori `de marcă` au adoptat voluntar personalizarea unor produse cu etichetă – hologramă, pentru securizarea lor şi pentru protejarea mărcii;
  • pe orice produs cosmetic trebuie să fie inscripţionat numele sau denumirea producătorului ori a persoanei responsabile cu introducerea pe piaţă, ori al importatorului de produse din afara UE ;
  • majoritatea produselor trebuie să aibă inscripţionată data de minimă durabilitate precedată de expresia `A se folosi preferabil inainte de`, urmată de dată sau de detalii asupra locului de pe ambalaj unde se află inscripţionată această dată, exprimată fie prin lună şi an, fie prin zi, lună şi an, şi cu cifre arabe;
  • anumite produse precum cremele, nu au dată de minimă durabilitate ci au inscripţionat un simbol (PAO) constând într-o cutie întredeschisă, pe sau lângă care este menţionată perioada dupa deschidere în care produsul poate fi folosit în siguranţă, în luni de zile (6, 12, 24 luni de ex);
  • sunt produse la care data de minimă durabilitate este mai mare de 30 de luni şi atunci aceasta nu se mai menţionează (cazul recipientelor sub presiune cum sunt deodorantele);
  • citind eticehta cu atentie puteţi identifica avertismente prin care puteţi evita anumite probleme ulterioare de sănătate.

Citește și:

Sfaturi practice pentru economisirea energiei într-un living

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal