Drepturile consumatorilor atunci când apelează la serviciile de taxi

Atunci când alegeţi să apelaţi la serviciile de taxi, trebuie să stiţi că legislaţia în vigoare vă protejează drepturile şi îi obligă pe şoferii de taxi să se supună unor norme de conduită. În caz contrar, taximetriştii pot fi amendaţi cu o sumă cuprinsă între 100 şi 500 de lei.

Citește și:

Antitrust: Comisia amendează Coroos și Groupe CECAB 31,6 milioane EUR pentru participarea la cartelul de legume din conserve

Conform legii nr.38/2003, cunoscută şi ca “Legea taximetriei`, şoferii de taxi sunt obligaţi:

  • să transporte un singur client (sau un singur grup de clienţi) în cadrul unei curse
  • să aiba un comportament civilizat şi preventiv în relatia cu clientul
  • să transporte bagajele clienţilor, în limita spaţiului disponibil, fără perceperea unor taxe suplimentare
  • să asigure vizibilitatea valorii tarifelor, pe usile maşinii, de la o distanţă de 5 metri
  • să elibereze bon fiscal la finalul cursei
  • să transporte clientul la destinaţia dorita pe traseul solicitat de acesta
  • să nu transporte clienţi, în regim de taxi, daca aparatul de taxă este defect
  • să nu transporte clienţi pe bancheta din faţă decat în cazul în care pe bancheta din spate nu mai este loc

Citește și:

Consiliul sprijină planurile Comisiei de a investi 1 miliard de euro în supercalculatoare europene de talie mondială

Legea în vigoare implică şi obligaţii pentru clienţii serviciilor de taxi:

  • să solicite şi să păstreze bonul fiscal până la coborârea din taxi
  • să nu ocupe locul din dreapta taximetristului dacă bancheta din spate a autovehiculului este libera
  • să nu provoace sau să dezvolte stari conflictuale, pe durata cursei, în dialogul cu şofersul de taxi

Sursa: CLR.ro

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal