Traficul de internet fix a crescut în medie cu 20,9%, iar cel mobil cu 12%

Conform datelor transmise de furnizorii de servicii de comunicații electronice, traficul total de date a crescut, în medie în ultima saptamâna din luna martie, cu 12% în rețelele mobile și cu 20,9% în rețelele fixe, în timp ce traficul de voce a înregistrat creșteri medii de 22% în rețelele mobile și 22,7% în rețelele fixe. Traficul total de interconectare a crescut, în medie, cu 21% în rețelele mobile și cu 19% în rețelele fixe. Pentru prelucrarea datelor s-a luat ca referința sfârșitul lunii februarie 2020, când a fost înregistrat primul caz de infectare cu virusul COVID-19 în România.
Date de la furnizori
Conform informațiilor transmise de furnizori, în rețelele mobile, traficul de date a înregistrat creșteri medii de 12% (fiind înregistrate creșteri între 7% și 20%). În rețelele fixe, traficul de date a crescut în medie cu 20,9%, furnizorii raportând creșteri între 18% și 27%.
În rețelele mobile, traficul de voce a crescut în medie cu 22% (fiind înregistrate creșteri între 18,2 % și 24%), iar în rețelele fixe, cu 22,7%, furnizorii raportând creșteri între 8,5% și 44,7%.
Traficul total de interconectare raportat de furnizorii de comunicații electronice a înregistrat o creștere medie de 21% în rețelele mobile, fiind înregistrate creșteri între 17,7% și 24%. În rețelele fixe, traficul total de interconectare a crescut în medie cu 19%, fiind raportate creșteri între 6,3% și 41%.
În general, furnizorii au experimentat un numar în creștere de situații de congestie pe rețelele mobile de acces (peste 80% grad de încarcare a porturilor utilizate și a resurselor radio de acces).
Traficul de date total raportat de catre principalele puncte comune de interconectare din România, peering plus tranzit, (IXPs) a crescut cu valori între 10% și 33%.
La solicitarea ANCOM, furnizorii au transmis creșterile medii ale traficului înregistrate la finalul lunii martie luând ca data de referința (stare de normalitate) perioada în care s-a confirmat în Romania primul caz de COVID-19 (25 februarie 2020).
Asigurarea continuitații furnizarii serviciilor de comunicații
Pentru a asigura continuitatea furnizarii serviciilor în cazul cresterii traficului de date, furnizorii au luat masuri pentru a monitoriza mai eficient capacitatea disponibila a rețelei și a interveni unde este necesar, dar și masuri pentru modernizarea echipamentelor de rețea și simplificarea și eficientizarea procesului de achiziții.
Cresterea traficului de voce și de date vine în contextul implementarii tot mai intense a muncii la distanța, a mutarii cursurilor școlare și universitare în mediul online si a cresterii semnificative a componentei de entertainment online.
ANCOM va monitoriza constant situația și masurile luate de furnizori pentru a asigura funcționarea corespunzatoare a rețelelor și serviciilor publice de comunicații electronice, gradul de încarcare a rețelelor și eventualele congestii.
Sursa ANCOM

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal