De Crăciun comanzi online ? Alege Bine pentru Tine ! Sfaturi InfoCons Protecția Consumatorilor pentru un Crăciun în siguranță !

De Crăciun comanzi online ? Alege Bine pentru Tine ! Sfaturi InfoCons Protecția Consumatorilor pentru un Crăciun în siguranță !

De Crăciun comanzi online ? Alege Bine pentru Tine ! Sfaturi InfoCons Protecția Consumatorilor pentru un Crăciun în siguranță !

Comanzi produse? Comanzi cadouri ? Comanzi mâncare gata preparată sau ingrediente ?

Perioada sărbătorilor de iarnă vine la pachet cu numeroase oferte online și cu dorința de a găsi rapid cadoul perfect pentru cei dragi. Înainte de a adăuga produsele în coșul de cumpărături, este esențial ca fiecare consumator să își cunoască drepturile atunci când comandă online.
InfoCons sprijină consumatorii prin informare corectă, astfel încât alegerile făcute în această perioadă să fie sigure și responsabile.

În Uniunea Europeană, consumatorii beneficiază de dreptul de retragere pentru produsele achiziționate online sau prin alte forme de vânzare la distanță (telefon, poștă, comis-voiajor). Astfel, orice consumator poate returna produsul în termen de 14 zile calendaristice de la primirea acestuia, fără a fi obligat să ofere un motiv.

În cazul exercitării dreptului de retragere, consumatorul are dreptul la rambursarea integrală a sumei plătite, inclusiv a costurilor de livrare standard.

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – Mezeluri tip Salam Sinaia Carrefour România cu până la 2 E – uri / aditivi alimentari  ! Alegi Bine , Mănânci Bine cu InfoCons Protecția Consumatorului !

Excepții de la dreptul de retragere

Există însă situații în care perioada de reflecție de 14 zile nu se aplică, chiar dacă achiziția a fost făcută online. Printre acestea se numără:

  • servicii cu dată fixă sau perioadă determinată (bilete de avion sau tren, evenimente, concerte, spectacole, rezervări hoteliere, închirieri auto, servicii de catering);
  • produse alimentare și băuturi livrate la domiciliu în mod regulat;
  • produse realizate pe comandă sau personalizate (de exemplu, obiecte gravate sau articole confecționate special);
  • înregistrări audio-video și programe informatice sigilate, dacă au fost desigilate după livrare;
  • conținut digital livrat online (aplicații, filme, muzică), dacă a început descărcarea sau redarea și consumatorul și-a exprimat acordul privind pierderea dreptului de retragere;
  • produse achiziționate de la persoane fizice, nu de la comercianți;
  • servicii urgente de reparații sau întreținere, atunci când consumatorul a solicitat intervenția și a acceptat prețul.

Stii să citești meniul sau eticheta ? Comanzi mâncare gata preparată sau ingrediente ?

Fie că le consumăm în restaurant sau le comandăm on line operatorul economic trebuie să respecte prevederile  ORDINULUI ANPC nr. 201 din 19 aprilie 2022 referitor la furnizarea de informații la comercializarea produselor finite/ mâncărurilor furnizate de unitățile de restaurație colective .

Ordinul ANPC are menirea de a aduce speranță printr-o informare corectă și transparentă pentru ca fiecare consumator să aleagă în cunoștință de cauză ținând cont de starea de sănătate precară a populației, consumatorii încă nu știu ce comandă , atât la restaurant , cât și de pe platformele online ! Ce cantitate de sare, zahăr, grăsimi ? Care este numericul de aditivi din produse ? Aceste produse sunt preparate din produse congelate sau proaspete ?  Care este modalitatea de preparare a acestor produse finite ?

Aplicația Gratuită InfoCons , dezvoltată transparent și independent , unică la nivel internațional , ajută restaurantele printr-o simplă scanare a etichetelor produselor agroalimentare componente ale rețetelor , având o bază de date cu peste 3.5 milioane de produse .

Totodată, Aplicația InfoCons , afișează alertele pentru produsele alimentare, pentru facilitarea monitorizării acestora în vederea asigurării că produsele folosite nu afectează sănătatea consumatorilor .

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – Raport de BINE InfoCons protectia consumatorilor – ” Ajută-ne să îi ajutăm ! cu o9atitudine ” – Sărbători de Iarnă 2025

Recomandări InfoCons pentru cumpărături online sigure

InfoCons recomandă consumatorilor să:

  • verifice cu atenție politica de retur a magazinului;
  • citească termenii și condițiile înainte de finalizarea comenzii;
  • cumpere doar de la comercianți autorizați;
  • păstreze documentele de plată și confirmările de comandă.

UNICA Aplicație de Protectia Consumatorilor InfoCons te ajuta sa verifici produsele dacă sunt în ALERTE de risc !

Informarea corectă este cheia unui Crăciun fără griji. Cunoașterea drepturilor tale de consumator te ajută să eviți neplăcerile și să te bucuri de cadourile alese pentru cei dragi, în siguranță.

Tema pentru anul 2026 a Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorului a fost stabilită și este „Produse Sigure – Consumatori Încrezători” – Aplicația InfoCons !

Alegi Bine , Te Simți Bine !

 

Semnătura : Departamentul InfoCons Protecția Consumatorilor de Comunicare

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și